Wie weet een goede gratis softwareprogramma om je externe harde schijf te beschermen met een wachtwoord?

Toegevoegd na 35 minuten:
Wat ik dus zoek is een programma waarmee je dus alleen via een wachtwoord toegang kan krijgen op de externe harde schijf.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Software
Cryofiel
9 jaar geleden
TrueCrypt.
Ciphershed.
Bitlocker.

Antwoorden (1)

Het beste programma - naar mijn mening - was en is nog steeds TrueCrypt.

Vanaf mei dit jaar staat op de site van TrueCrypt(.org) dat je beter kunt overstappen naar BitLocker (je kunt TrueCrypt nog wel downloaden, onderaan de pagina).
Ik heb het nog niet getest maar BitLocker schijnt ook goed te werken het is alleen software van Microsoft, beschikbaar in de duurdere OS versies en de broncode is niet beschikbaar. Je moet er maar op vertrouwen dat Microsoft een product levert zonder gekke regels in de licenties (net als bijvoorbeeld Dropbox: medewerkers van DB mogen in jouw bestanden wroeten om je technische ondersteuning te geven).

Is TrueCrypt echt niet meer veilig? Ik ben van mening dat het risico minimaal is. TrueCrypt wordt niet meer doorontwikkeld en daardoor worden mogelijke security foutjes niet meer opgelost. Ik vermoed dat het de media haalt als er een lek in de beveiliging van TrueCrypt lijkt te zitten aangezien er vele mensen zijn die het gebruiken.