Wat moet ik doen bij melding van steam 'Failed to load steam.dll'?

Ik heb al verwijderd en opnieuw geïnstalleerd,steam.dll vervangen door een dat ik van internet gedownload heb , de map verwijderd zodat steam zelf opnieuw 1 aanmaakt...
Maar allemaal "tevergeefs"

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Software
1.1K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Daar zijn veel verschillende oorzaken en dito oplossingen voor. Die staan bijna allemaal op (jawel) Internet. Google op (inlusief de quotes): "Failed to load steam.dll" .
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat heb ik al 10x gedaan... Ik heb zelfs oplossingen van gelijknamige errors geprobeerd... Lukte niet!

Antwoorden (1)

Moeilijk, maar ik denk dat ik een oplossing voor jou gevonden heb.

Eerst maak je een back-up van je Steam voor het geval dat het niet gelukt is. Gewoon simpel je Steam-map kopiëren naar een gecomprimeerde (gezipte) map.

Dan mag je deze oplossing proberen:
- Sluit de programma Steam helemaal af, ook van de taakbalk.
- Probeer deze Steam.dmg te downloaden: http://i72d.com/Steam.dmg
- Zet deze Steam.dmg in de Steam-map.
- En start de programma Steam weer op.

Ik heb deze oplossing gevonden uit de forum bij de post #11. Het link daarin leidt naar een andere topic bij de post #51 en deze leidt weer naar de post #13 in dezelfde topic, zie de bronnen.

Toegevoegd na 17 uur:
______________________________________________________
Als de vorige oplossing niet werkt, misschien kun je deze oplossing proberen. Dit lijkt veelbelovend te zijn:

1. Volg de advies om Steam te verwijderen in deze link op:
https://support.steampowered.com/kb_article.php?ref=9609-OBMP-2526

Wanneer je klaar bent met het deïnstalleren, dan kun je de 'manual instructions' in dat link volgen om zeker te weten of alles verwijderd is.

2. Daarna je computer herstarten.

3. Begin een virusscanner, wellicht met deze: https://www.malwarebytes.org/mwb-download/
Voor het geval dat je misschien malware dat Steam beïnvloedt.

4. Graag je computer nog een keer herstarten nadat het iets gedetecteerd of verwijderd heeft.

5. Nu mag je Steam opnieuw installeren.

6. Dan graag nog een keer herstarten om zeker te weten.

7. Download games (voor het geval dat je geen backup van steamapps map maakte)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Lukt niet... :/
Heb al een mail gestuurd naar Steam...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dan heb ik nog een andere oplossing voor jou, maar het beste is dat je een youtube film over dit probleem zelf gaat kijken, mocht dat je nog iets van die film niet begrijpt, dan leg ik ze graag in Nederlands uit. http://www.youtube.com/watch?v=jOVqu3GPV6U
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wacht even, dat youtube film gaat over steamUI.dll, niet steam.dll
Sorry voor mijn onoplettendheid, maar je hebt goed gedaan om een mail naar Steam te sturen. Hopelijk krijg je nog de oplossing van Steam. Ik zoek nog steeds naar de oplossing voor jou.
capthavoc
9 jaar geleden
let je er wel op dat steam.dmg voor mac is ? ik weet niet of de vraagsteller een windows pc heeft ?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Uhm, ik heb Youtube afgezocht naar video's over mijn probleem, niets gevonden... Ik kan Engels enz.
Ik heb nog geen antwoord gekregen op mijn mail en ik heb Windows 8.1 (64bits)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb ook 8.1 (x64) maar bij mij doet hij het gewoon. Heb je een herinstallatie geprobeerd? Ja? Zoek voor een oudere versie en kijk of ie dan laad