Is het mogelijk om in Word/PowerPoint tekst te typen die hij dan automatisch aanpast op andere plekken?

Als je het bijvoorbeeld hebt over een budget van 2400 euro, maar je wilt dit veranderen in 2750 euro, dat hij dit dan automatisch overal aanpast waar ooit 2400 euro stond.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (1)

Ja, bij Zoeken en Vervangen kun je kiezen voor een wijziging op één plek of voor overal vervangen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
gvrox
9 jaar geleden
Maar als er toevallig ergens anders ook 2400 staat (bijvoorbeeld in een telefoonnummer of rekeningnummer), dan gaat dat mis. Je zou wel een variabele kunnen definieren.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dan zou je het zoals gvrox schijft dat met een voorgedefinieerde variabele kunnen doen. Maar als je het exacte bedrag heel vaak wilt noemen in je document dan is mijn ervaring dat het al geen goed document is en dat de focus niet gaat naar de dingen waar het eigenlijk om gaat.