ik kan geen dvd of CD meer afspelen of opnamen na een windows update, de drivers zijn nog wel aanwezig. hoe kan ik dit verhelpen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

De drivers die er op staan verwijderen en de PC opnieuw opstarten. Dan zoekt Windows er de juiste drivers bij ;-)

Toegevoegd na 3 dagen:
Vroeger heb ik dat ook eens gehad en toen moest er in het register iets met "filters on/off" worden gewijzigd. Hier staat omschreven hoe dat te doen is. http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/316571-DVD-Speler-amp-Brander-niet-meer-bij-Deze-computer
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Installeer de drivers opnieuw dan doet hij het weer. Of het moet de toevalligheid van omstandigheden zijn dat jouw dvd speler gelijk met de update kapot is gegaan.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Heb ik geprobeerd maar hij zegt dat de drivers al up to date zijn.
Ik heb via een usb ook een andere DVD/Cd brnder aan gesloten en deze geeft hetzelfde probleem
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zie je de dvd speler in de bios of in Explorer?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
In de explorer zowie zo niet, in systeem beheer wel met een gele driehoek ervoor. als ik kies voor het stuurprogr. opnieuw instaleren zegt hij dat deze er al is en up to date.
Ik kan wel via bios het opstarten via DVD en daarna HD.
maar hier staan de branders niet vermeld
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hoi Ik heb het op kunnen lossen via Wybertje zijn reactie.
De filters in het register uit te zetten
Als je weet welke update dit heeft veroorzaakt kun je deze deïnstalleren door naar programma's en onderdelen te gaan en dan naar geïnstalleerde updates weergeven te gaan. Rechter muisknop op de update die jouw probleem veroorzaakt en dan verwijderen.