Is het veilig om je grafische drivers te uninstalleren??

Ik wil oudere amd drivers installeren, maar daarvoor moet ik eerst de nieuwe uninstalleren maar is dat veilig om te doen? krijg ik dan geen zwart scherm als ik de pc weer opstart?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Software
Ritsuka
9 jaar geleden
Waarom wil je oudere er op?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja, drivers kan je zo weghalen. Windows heeft altijd een standaarddriver om het over te nemen. Resetten en dan kan je de oudere driver installen. Reden is soms dat een nieuwe driver instabieler is op een bepaald systeem dan de oudere.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Gebruik altijd de nieuwste. Waarom wil je oudere hebben? Ik vermoed dat je een probleem hebt maar dit is niet altijd de beste oplossing...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb ook amd en gebruik oude drivers. Die nieuwe werken niet eens want dan neemt de standaard windows driver het over en is de resolutie erg laag en kan ik geen enkele game spelen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@65554
"Die nieuwe werken niet eens"
Ze werken wel, maar niet bij jou. @noxiuz
Gebruik altijd de nieuwste.
Dus als bekend is dat bij spel x, kaart y, en driver 3.1 een probleem ontstaat/niet opstart, tocht 3.1 blijven gebruiken en niet teruggaan naar 3.0 . Gewoon je spel niet of slecht spelen tot 3.2 uitkomt... Goeie tip. Soms is teruggaan naar een oude driver en wachten tot 3.3 uitkomt of 3.2.1 (die even dat specifieke issue fixt) een hele goede oplossing. Als je nu tevreden bent met de driver die je nu hebt en de spellen die je nu speelt is er soms geen enkele reden om een nieuwe driver te installeren.

Antwoorden (1)

Ik ga er van uit dat je een Windows operatingsysteem hebt, is dit het geval dan zal je na het de-installeren van je drivers de computer opnieuw op moeten starten. Windows zal afhankelijk van welk operatingsysteem en welke videokaart je gebruikt tijdens het opstarten aangeven dat de driver ge-update gaat worden( met de drivers die jij net ge-deinstaleerd hebt) dit proces moet je stoppen. Het opstarten gaat dan verder met de standaard Windows video driver welke ook gebruikt wordt als je een schone installatie van Windows doet.