Mijn computer is al 2 uur aan het updaten ... Wat moet ik doen?

Ik heb windows 7

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Software
1.7K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een boswandeling maken?
ronron1212
9 jaar geleden
hoelang heb je al niet update?

Antwoorden (3)

Opnieuw opstarten (dusgewoonhetuitknopjeinllikken) en dan weer opstarten en afsluiten
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ritsuka
9 jaar geleden
dat mag je toch niet doen tijdens het updaten?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als het zolang duurt moet je wel opnieuw opstarten
Thecis
9 jaar geleden
Yup, als de computer vastloopt tijdens het update draaien heb je vrij weinig keus... Dus dan moet je wel.
Compensatieplusje
Is er vooruitgang in de procenten? zo ja, zou ik zeggen blijven wachten of lijkt het alsof het beeld stilstaat?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Over het algemeen is geduld hebben de beste optie, echter is mij niet geheel duidelijk waar je computer al 2 uur mee bezig is.

Is je computer al 2 uur updates aan het downloaden, dan kan het zijn dat er een of meerdere grote updates binnenkomen, deze worden dan gescanned door je anti virus, wat ervoor kan zorgen dat het wat langer duurt.

Heeft je computer updates gedownload en is deze aan het installeren terwijl je nog kunt computeren, dan zou het wellicht een optie zijn om je anti virus tijdelijk uit te schakelen, deze herkent immers dat er wijzigingen aan windows aangebracht worden, en scant dus alles intensief, dit kan extra tijd kosten. Ook het gebruik van je computer tijdens het updaten kan het hele proces vertragen, dus sluit zoveel mogelijk achtergrond programma's af (skype, steam etc) en ga even candy crush spelen.

Is je computer opnieuw gaan opstarten, en kan je nu zelf niks meer met je computer, dan is het belangrijk dat je niet de reset knop of iets dergelijks gebruikt, in dit stadium worden immers essentiële bestanden gewijzigd en een reset kan er voor zorgen dat heel je windows niet meer functioneert. Zolang je ziet dat je computer nog iets doet (eg een percentage wat langzaam oploopt, de animatie van het windows logo of iets dergelijks) zou ik me niet teveel zorgen maken.