hoe kan ik taakbeheer openen in windows 8, zonder ctrl/alt/delete?

mijn pc start extreem traag op, plus gaat het openen van bepaalde programma's ook zeer traag. Het opstartscherm is het blauwe scherm met mijn gebruiksaccount, en het opladen van het bureaublad gaat dus heel traag. Ik heb er al veel afgezwierd, maar het blijft traag.
dus ik wilde zien wat er allemaal opstartte via "taakbeheer". maar hij wil ook "taakbeheer" niet meer openen als ik op ctrl/alt/delete druk. Andere functies, zoals wijziging wachtwoord, kan ik we met deze toetsen activeren. maar bij "taakbeheer" opent hij dus niets....
is er een alternatieve manier om taakbeheer te openen zodat ik kan zien wat er allemaal opstart?

9 jaar geleden
in: Software
2K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Met Ctrl+Shift+Esc.

Het beste antwoord

Als ik het zo terug lees zie ik dat veel van de opties die bij windows 8 zouden moeten werken niet werken, daarom is het raadzaam om je pc overnieuw te installeren of een keer "schoon" te (laten) maken hiervoor kan je verschillende opties gebruiken.
-De pc vernieuwen zonder dat dit invloed heeft op bestanden
Binnen windows 8 is een mode gebouwd om je pc min of meer te resetten zonder dat je hiermee je persoonlijke bestanden aantast, het resultaat hiervan is dat je eventuele problemen met je computer die afhankelijk zijn van programma's oplost zonder een back-up te hoeven maken dit zou ik persoonlijk aanraden omdat je hiermee veel problemen oplost zonder meteen een heeel erg ingrijpende maatregel door te voeren. Mocht dit het probleem niet oplossen kan je altijd nog je windows overnieuw installeren. Je komt bij dit menu voor naar rechtsonder te vegen in je windows 8 bureaublad omgeving en vervolgens omhoog te vegen, hierna klik je op instellingen en helemaal onderaan pc-instellingen wijzigen. Vervolgens kies je bijwerken en herstel, de bovengenoemde opties staan onder systeem herstel.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
liveisgreat
9 jaar geleden
heel gek, hij heeft nu taakbeheer (na ongeveer 8 uur) eindelijk geopend. allemaal, dus ook die die ik met de vorige antwoorden proberen openen heb,
maar nu wil hij "herstellen" niet openen. ik wacht gewoon af, misschien is het tegen morgenochtend geopend (als het even lang duur dan taakbeheer....) en dan doe ik het
supertip trouwens!

Andere antwoorden (2)

CTRL+SHIFT+ESCAPE
of
rechtermuisknop op taakbalk en dan 'taakbeheer' klikken.
of
windows+r en dan taskmgr intypen en op enter duwen
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
liveisgreat
9 jaar geleden
lukt niet helaas.... :-(
liveisgreat
9 jaar geleden
hij is bezig (ik krijg zo een "ik ben bezig" cirkel (het vroegere zandlopertje)) maar dan stopt het ineens met zoeken...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Duw tijdens het opstarten herhaaldelijk op F8, zo kunt u in de 'veilige modus' komen. Hier heeft u wellicht meer geluk.
liveisgreat
9 jaar geleden
lukt ook niet. ik denk dat ik dit ding de deur uitdoe zogauw ik een nieuwe heb...
Rechtermuisknop op de taakbalk onderaan, en dan klikken op taakbeheer starten.
Ritsuka
9 jaar geleden
liveisgreat
9 jaar geleden
lukt ook niet....
Ritsuka
9 jaar geleden
dat is vreemd, dat lukt normaal wel.
Misschien eens Windows opnieuw installeren met de cd, moet je wel backup van je data hebben.
Of Windows 7 erop zetten indien mogelijk, daar zijn veel mensen beter over te spreken
liveisgreat
9 jaar geleden
ja he... vreemd...
die cd heb ik niet, mijn ex-schoonzoon heeft alles erop gezet maar die ligt nu in ruzie met mijn dochter, dus die geef de cd mooi niet hoewel ik er 100 € voor betaalde.
ik denk dat maar beter meteen wat begin te sparen voor een nieuwe, in de koopjesperiode van januari....
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Onzin dat windows 7 beter is, windows 8 heeft een andere gui maar is voor de rest sneller en veiliger.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat over Windows 7 klopt helemaal! Door bijvoorbeeld DirectX bij Windows 8 gaat het sneller. Het is een fabel dat Windows 8 slechter zou zijn, verzonnen door wat gamers, terwijl het voor hun juist een positief effect heeft. Blijf dus gewoon Windows 8 gebruiken! Dat van taakbeheer zou je wel via de taakbalk moeten kunnen