Hoe kun je in excel cellen met bepaalde tekst selecteren?

Ik heb een excel document waar ik telefoonnummers heb staan. Bijvoorbeeld: (0172) 123 123 of (070) 123 12 32
Ik wil die nu ordenen op 0172, en 070, in het document staan ze door elkaar heen maar ik wil gewoon zorgen dat ik alle 0172 nummers zo kan selecteren! Voor mijn nummers staan bedrijfsnamen, als het mogelijk is wil ik die OOK selecteren tegelijk met het nummer...
Wie-o-Wie kan me verder helpen?
Dankudanku!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Software
3.7K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zoals de eerdere antwoorden al hebben gezegd: de excel filter functionaliteit. Je kunt er online hééééél veel over vinden, zeker als je Engels leest. Google eens op "excel filter tutorial", of kijk om te beginnen eens op http://office.microsoft.com/nl-nl/excel-help/gegevens-in-een-bereik-of-tabel-filteren-HP010073941.aspx Succes!

Het beste antwoord

Het bij elkaar zetten kan je doen dmv het autofilter.
Voor 2010 (dus voor excel 2007 en hoger), ga in je ribbon naar Home en dan naar Sort & Filter. Zet je filter aan. dan wordt alles gesorteerd in je titel balk.

Wil je een dubbele sortering doen (dus bijvoorbeeld eerst op netnummer, daarna op naam of bedrijf of wat dan ook, kan je wederom naar Sort & Filter gaan en dan Custom Sort doen. Dan kan je aangeven op welke kolom gesorteerd moet worden en in welke volgorde (dus bijvoorbeeld eerst op netnummer, daarna op naam, daarna op adres of welke volgorde je ook wil).
Thecis
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik heb nu even geen office voorhanden, maar als ik het goed begrijp dan wil jij ze sorteren. In Office excel zit een filter (trechtertje) als je die aanzet dan worden de eerste cellen van de kolom filtertjes. als je daar op het pijltje klikt krijg je allemaal sorteer en filter mogelijkheden.