Is er een programma om gebrande CD's overal op afspeelbaar te maken?

Als ik CD's brand, dit doe ik met Brand (programma op de Macbook) is de cd op het ene apparaat wel afspeelbaar en op de andere cd-speler weer niet. Ik heb gehoord dat er een programma is , waar je de cd zo mee kan instellen dat de gebrande CD op elke cd-speler afspeelbaar is... Hebben jullie een idee?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Nee, het ligt namelijk niet aan de CD dat deze op sommige apparatuur niet afgespeeld kan worden, maar aan de apparatuur zelf.
Behalve dat, eenmaal gebrand is er niets meer te veranderen aan een CD.
9 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Er zijn twee mogelijkheden. Het kan zijn dat je muziek als mp3 op cd heb gezet. Dan heb je geen audio-cd geëerd, maar een data-cd met mp3. Niet elke cd-speler kan bestanden in dat formaat afspelen.

Een andere mogelijkheid, hoewel vrij onwaarschijnlijk, is dat je een heel oude cd-speler hebt, die alleen cd- of cd+ kan lezen en dat je brandt op respectievelijk cd+ of cd-.

Toegevoegd na 1 minuut:
Wil je je cd's op alle cd-spelers kunnen afspelen, brand dan een muziek-cd in plaats van een cd-rom met mp3. Tref je een bijzonder oude cd-speler aan, dan kan die mogelijk tegensputteren. Dat kun je niet anders oplossen dan door die cd-speler niet meer te gebruiken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Tja, dat kan een beetje aan vanalles liggen.

Mogelijk heb je de cd niet in het juiste formaat gebrand.

Mogelijk wordt het type schijf niet ondersteund (zoals cd-rw)

Mogelijk moet de cd worden afgesloten alvorens deze kan afgespeeld worden.

Probeer maar eens met nero of windows media player op een cd-r. Zou altijd moeten werken!