hoe fix je java is not recognized as an internal or external command?

Ik ben bezig met een minecraft server maar telkens als ik hem wil opstarten met run.bat dat zegt hij java is not regognized as an internal or external command ik heb ook al op youtube gekeken en van alles gedaan met dat CLASSPATH en PATH ook heb ik java 32 bit en 64 bit gedownload en van alles geprobeerd maar hij blijft maar zeggen van java is not... ik hoop dat jullie nog wat goede hoop voor me hebben ik probeer de server te draaien op een Acer aspire laptop 64 bit windows 8 (Ik had een jaar geleden ook een minecraft server op de zelfde laptop maar ben er toen mee gestopt dus waarom zou die het nu niet meer doen?)

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (1)

Download de nieuwste 64bit jre van de Oracle website en installer deze even.
Als het probleem dan niet is opgelost maar Java werkt wel dan kun je eventueel de classpath nakijken.
Als dat tenslotte niet werkt kun je de start.bat aanpassen en het commando waarin Java wordt aangesproken direct laten verwijzen naar de Java executabel in de C:\program files\java\etc...

Dan zou het moeten werken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt met dat van classpath nakijken en hoe bedoel je dat ik het commando waarin java wordt aangesproken direct naar de executabel te laten verwijzen?