Met welk programma kan ik ook in Windows 8.1 foto's bekijken in de originele kwaliteit?

Als ik van internet een haarscherpe foto download van bijvoorbeeld 2048 x 1367 pixels, geeft Windows photo viewer, Photo gallery en andere programma's in Windows 8.1 de foto in mindere kwaliteit weer.
Het kan niet aan mijn videokaart liggen, want de foto is op internet haarscherp. Ook niet aan de foto, want het is bij elke foto.
Welk fotoprogramma kan ik het beste gebruiken? (het gaat alleen om bekijken, niet bewerken).

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Software
2.6K

Het beste antwoord

Als je schermresolutie - b.v. 1920x1024 - kleiner is dan je foto dan zul je de gehele foto altijd in een kleinere resolutie zien. Vergroten moet dan een deel laten zien met alle pixels. Ik gebruik Irfanview om foto's te bekijken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hartelijk bedankt WasMaes. Irfanview is het antwoord op mijn vraag. Dit programma is de oplossing!

Andere antwoorden (1)

Open de afbeelding eens met internet Explorer of Google Chrome. Deze kunnen ook lokale afbeeldingen openen. Voor meer gemak zou ik naast een andere afbeelding viewer als u ontevreden bent over de Windows Photo viewer/Gallery
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Met Internet Explorer en Google Chrome zijn de foto's wel altijd van hoge kwaliteit. Zijn er meer mensen met dit probleem? Ik zoek een programma dat de kwaliteit van de foto niet verminderd als je de foto iets groter wilt weergeven (inzoomen).