Hoe kan ik de niet overeenkomstige waardes vinden ?

select distinct OM.NAAM, KVKB.Link, KvkSyntess, om.[KvK nummer]
from KvKBedrijven kvkb
left join Omzet om on om.[KvK nummer] = kvkb.Kvk Syntess
where om.[KvK nummer] is NOT null

via deze query heb ik kunnen bepalen hoeveel waardes er uit [Kvk Syntess] en [KvK nummer] overeenkomen. is het nu op een eenvoudige manier mogelijk om erachter te komen welke waardes juist niet overeen komen ?

zelf heb ik de volgende query geprobeerd maar dan krijg ik niet de uitkomsten die ik nodig heb.

select distinct OM.NAAM, KVKB.Link, KvkSyntess, om.[KvK nummer]
from KvKBedrijven kvkb
left join Omzet om on om.[KvK nummer] != kvkb.KvkSyntess
where om.[KvK nummer] != kvkb.KvkSyntess

Met vriendelijke groet,

Paul

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (1)

Als je wilt weten hoeveel bedrijven er zijn die geen gerelateerd record in Omzet hebben, wijzig je van je je eerste query het deel "is NOT null" in "is null".
bamibal