Kan je ook een virus binnen krijgen als je geen office pakket hebt?

Mijn laptop heeft geen office. Dus ook geen outlook voor email.
Ik surf wel veel er mee, en download af en toe foto's.
Kan ik dan een virus binnen krijgen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (5)

Ja, dat kan.

Er is geen speciaal verband tussen officepakketten en virussen. Het enige is dat office paketten op vrijwel elke computer staan, intensief gebruikt worden en regelmatig bij gevoelige gegevens kunnen.

Dat maakt ze een aantrekkelijk doel voor hackers en virussen. Maar dat geld ook voor je internet explorer, mail programma, windows zelf of elk ander poplulair stuk software op je PC.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
9 jaar geleden
Ja. Een virus krijg je niet door een officepakket, maar door op onbetrouwbare internetlinks te klikken. Met het surfen zou dat jou zeker wel kunnen gebeuren.
Amadea
9 jaar geleden
Nee? Office is geen virus scanner of verdediger? het is een pakket met handige programmas. als je tegen virussen beschermd wilt zijn moet je een andere programma downloaden zoals avast of AVG of iets dergelijks.

Toegevoegd na 16 seconden:
oeps ik bedoel Ja
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
bij downloaden loop je altijd kans op een virus of malware als het vanop geen veilige site gebeurt.
9 jaar geleden
Ja, een virus krijgen kan altijd. Wat er ook gebeurt. Het is het belangrijkste om een goede firewall te hebben, een goed en geüpdatet antiviruspakket (gratis is tegenwoordig vaak even goed als betaald), en niet zomaar software downloaden en op rare links klikken. En het is natuurlijk ook belangrijk om je besturingssysteem en je software up-to-date te houden.