waarom kan ik "Windows Defender" niet meer gebruiken op mijn pc?

Hey,

Ik heb een tijdje geleden "Windows Defender" gebruikt, en nu ik "Avira free" heb geïnstalleerd, kan ik "Windows Defender" niet meer gebruiken, doordat hij uitgeschakeld is door "Avira".

Hoe moet ik dit oplossen?

MVG

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Software
1.6K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Probeer eens de Avira te sluiten, ik denk dat je Windows defender het dan weer moet doen.
Ritsuka
9 jaar geleden
Je iunt toch daar rechts op scan now klikken?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je beantwoord toch gewoon je eigen vraag. nu ik "Avira free" heb geïnstalleerd, kan ik "Windows Defender" niet meer gebruiken, doordat hij uitgeschakeld is door "Avira". Oplossing Avira deïnstalleren of niks doen en geen Defender meer gebruiken. Lijkt me logisch. De betere vraag is waarom Avira dit doet: http://www.kaspersky.com/nl/internet-security-center/internet-safety/multiple-antivirus-products Als er twee anti-virusprogramma's worden uitgevoerd op één computer, proberen beide om interceptors te installeren in hetzelfde gedeelte van de systeemkernel. Dit leidt waarschijnlijk tot conflicten tussen de anti-virusengines, mogelijk met onderstaande gevolgen:
Een van de twee anti-virusprogramma's kan geen systeemgebeurtenissen onderscheppen.
Bij elke poging van een anti-virusprogramma om parallelle interceptoren te installeren, crasht het volledige computersysteem.

Het beste antwoord

Heel verstandig dat Avira automatisch je Windows Defender heeft uitgeschakeld. Gebruik van meerdere virusscanners kan elkaar gaan tegenwerken. Dus schakel bij gebruik van een andere betere antivirusscanner altijd eerst Windows Defender uit. In dit geval heeft Avira dat al voor jouw gedaan.

Als je het zelf uitschakelt kan dat via Start / Control Panel / Windows Defender. Daarna Tool / Options, en klik in het rechterdeelvenster op Administrator. Log in als administrator en haal het vinkje weg bij Gebruik dit programma en klik op opslaan.

Je zal dus een keuze moeten maken. Windows Defender gebruiken of uitschakelen en een andere virusscanner gebruiken.

Uit tests blijkt dat Windows Defender / Microsoft Security Essentials een matig scorende antivirusscanner is, die je beter kunt vervangen door een goede virusscanner.
Wil je een andere dan Avira gebruiken dan kun je kiezen voor Panda Security: Cloud Antivirus FREE of Avast. Dat zijn ook prima gratis virusscanners en die beschermen beter dan de Windows Defender van Microsoft. Gebruik dus maximaal één gratis virusscanners wel in combinatie met de standaard Windows firewall.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb ook windows defender uitgeschakeld en avast er op gezet,maar hij blijft aangeven dat er update's voor windows zijn.
Hoort dit en wat moet ik hiermee doen?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Windows is niet Windows Defender. Updates voor Windows heeft dus niets met Windows Defender te maken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Goed gezegd, ik leer echt bij!!!

Andere antwoorden (1)

Avira free weer verwijderen dan doet hij het weer anders niet.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Tip windows defender werkt hellemqal niet goed in deranglijsten van virusscanners staat die als laats