Weet iemand een goede spraakbesturings software?

Ik zoek een gratis spraakbesturings programma voor Windows 7 professional, mag Nederlands of Engels zijn

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Software
SimonV
9 jaar geleden
Het zit al ingebouwd in Windows, al vrees ik dat het ook bij jou Nederlands niet ondersteunt:
Open Spraakherkenning door achtereenvolgens te klikken op de Start, Configuratiescherm, Toegankelijkheid en Spraakherkenning.
SimonV
9 jaar geleden
Zie ook:
http://www.nucia.eu/forum/threads/59103-spraakherkenning-windows-7
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
spraakherkenning en spraakbesturing zijn twee verschillende dingen
SimonV
9 jaar geleden
Met spraakherkenning kun je ook vaak je computer besturen.
Microsoft:
"Spraakherkenning luistert naar en reageert op de gesproken opdrachten die u geeft. Met behulp van Spraakherkenning kunt u programma's uitvoeren en communiceren met Windows." http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows/what-can-do-speech-recognition#1TC=windows-7
SimonV
9 jaar geleden
Dragon Spraakherkenning is een prachtig Nederlands programma. "Bedien uw computer thuis met uw stem.
Dicteer een korte e-mail, zoek een recept op en spreek huiswerk direct in de pc in. Met Dragon gaat het simpel en snel en is het eigenlijk ook een stuk leuker. U werkt veel sneller dan u voor mogelijk had gehouden, zonder al dat gezwoeg op het toetsenbord." Helaas is dit programma niet gratis. http://netherlands.nuance.com/consumenten/product/dragon-voor-pc/index.htm
SimonV
9 jaar geleden
Misschien is Dictation Pro wat. Ik heb het even geïnstalleerd en het zag er wel goed uit. En gratis. http://www.deskshare.com/dictation.aspx

Het beste antwoord

Of het goed is laat ik aan jouw over, ik heb het zelf nooit geprobeerd, maar E-speaking is het enige programma dat ik kan vinden dat daadwerkelijk besturingscommando's zou moeten uitvoeren, wat ook nog gratis is.
Ik zou zeggen: probeer het eens.

Let wel even op. Bij softonic wil nog wel eens wat rommel mee geïnstalleerd worden. Niet de standaard installatie uitvoeren maar kiezen voor de handmatige optie als het kan. Zorg ervoor dat je alle rommel even uitvinkt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
SimonV
9 jaar geleden
Zelfs bij de handmatige optie krijgen mensen soms malware op hun pc. Je kunt beter altijd direct de site van de maker noemen:
http://www.e-speaking.com/publish.htm Overigens werkt het programma niet met Nederlandse versies van Windows. Je hebt hier, net als bij de ingebouwde spraakherkenning van Windows zelf, ook een Engelse versie voor nodig.

Andere antwoorden (1)

Niet gratis, maar wel goed: Zoom tekst.
Licensie is rond de 30 euro, je kunt gratis 30 dagen proberen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dit leest tekst voor, het is geen spraakherkenningssoftware.