Waar kan ik nog een installatiebestand van TrueCrypt vinden?

TrueCrypt is dood... Geruchten zeggen dat de makers van TrueCrypt zijn opgespoord door de NSA, en dat de NSA hen nu per officiële brief heeft gesommeerd hun activiteiten per direct te staken en TrueCrypt niet meer ter beschikking te stellen.

Zie http://www.truecrypt.org/ .

Het enige dat nog beschikbaar is, is een versie 7.2, maar die is enkel geschikt om reeds bestaande TrueCrypt-containers te ontsleutelen.

De meest recente volledige versie van TrueCrypt is versie 7.1a, maar die is nu niet meer te vinden op de offiële site, en ook niet op Sourceforge.

Nu zijn er genoeg mensen die ofwel de broncode van TrueCrypt hebben gedownload en dus zelf een nieuw installatiebestand zouden kunnen compileren, ofwel die het installatiebestand van versie 7.1 nog hebben en dat ter beschikking zouden kunnen stellen.

Is zo'n installatiebestand nog ergens beschikbaar? Liefst op zo'n manier dat ik weet dat het het echte installatiebestand is, zonder hacks van virusmakers en/of van de NSA.

Toegevoegd na 42 minuten:

In de één-na-laatste alinea bedoel ik natuurlijk niet versie 7.1, maar versie 7.1a, ofwel de meest recente versie van TrueCrypt voordat ze offline gingen.

Cryofiel
9 jaar geleden
in: Software
ItisILeClerc
9 jaar geleden
wut?
loop ik nu het risico dat ik m'n tc files straks niet meer kan openen?
Cryofiel
9 jaar geleden
Nope. Zolang je een TC-versie geïnstalleerd hebt staan, kun je alles. Daarnaast stelt de officiële site een versie 7.2 beschikbaar. Die kan helemaal niets - behalve het ontsleutelen ("openen", zoals jij het noemt) van bestaande TC-bestanden. Verder kun je elders op deze pagina links vinden naar nog bruikbare TC-versies die nog de volledige functionaliteit bieden. Snel downloaden en veilig opslaan, want wie weet worden ook die kopieën straks offline gehaald.
ItisILeClerc
9 jaar geleden
Onbegrijpelijk dat de media hier niet veel meer aandacht aan besteden. Iedereen die ik ken gebruikt dit programma.

Het beste antwoord

Er wordt gewerkt aan een doorstart TrueCrypt. De laatste werkende versie, TrueCrypt 7.1a, is door de Zwitsers weer online gebracht op de nieuwe site truecrypt.ch.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Cryofiel
9 jaar geleden
Prachtig, bedankt! Ik zie dat de daar aangeboden versie byte voor byte identiek is aan de versie die op filehippo staat, dus dat geeft enig vertrouwen.

Andere antwoorden (1)

Bedoel je deze?

http://www.filehippo.com/download_truecrypt
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Cryofiel
9 jaar geleden
Bedankt! Is er een manier om vooraf te controleren of dit het oorspronkelijke installatiebestand is? Dus met de volledige functionaliteit (meer dan alleen het ontsleutelen dat de verminkte versie 7.2 biedt), en zonder hacks?