Hoe kun je een tekst op 1 blad zetten in word?

Ik heb een tekst geschreven op word en een klein deeltje is op de 2de blad, hoe kan ik ervoor zorgen dat het op 1 blad komt?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Software
13.5K

Antwoorden (3)

Je kan de marges van de pagina aanpassen, of het lettertype, lettergrote, regelafstand...

Ik hoop dat ik je zo wat ideeën gegeven heb
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hai GTALover,
Je kunt de tekst natuurlijk kleiner maken, mocht je dit niet willen kun je het lettertype aanpassen, sommige nemen meer ruimte in beslag dan anderen.
Ik weet niet om hoeveel tekst het gaat, maar mocht je echt NIKS willen veranderen kun je ook de marges aanpassen. Dit kun je doen onder: Pagina-Indeling -> Marges -> aangepast. Hiermee zul je ongeveer 3-4 regels kunnen redden, het is wel belangrijk om te melden dat de printen maar bepaalde marges print, dus jij kunt het wel instellen dat meer op de pagina past, maar als de printer daar niet kan printen mis je stukken tekst. Ik hoop dat ik een beetje heb kunnen helpen!

Greetz,
MarcelRijk
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ik heb een sollicitatiebrief geschreven ik kan mijn marges niet veranderen er zijn vaste regels daarom.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als je de marges niet mag veranderen, blijven nog het lettertype, de lettergrootte en/of de regelafstand, zoals Mirri al suggereerde. Je kan uiteraard overwegen om de tekst in te korten. Soms geldt het principe: 'Less is more".
Je gaat met de cursor (knipperende streepje) achter de tekst op de eerste pagina staan. Druk dan op CTRL+Enter. De cursor verplaatst dan naar de tweede pagina zonder "door de hele pagina te hoeven enteren" én als je tekst toevoegt aan de eerste pagina, dat verplaatst de tekst op de tweede pagina niet, totdat de tekst op de eerste pagina niet meer in de marge van de eerste pagina past. Dan springt de tekst van de tweede pagina naar de derde pagina en loopt de tekst van de eerste pagina door op de tweede pagina.

Kort samengevat: CTRL+Enter (in office 2007 en hoger is er ook een knopje voor (misschien ook in 2003))