Zwart scherm na verwijderen videokaartdriver, hoe fix ik dat?

Gisteren is dus eindelijk Watch_Dogs uitgekomen, een hele leuke game en ik had hem al gepreordered dus gelijk spelen maar! Er kwam alleen een stokje tussen. Bij mij werken games nooit in een keer 100%, meestal moet ik een xinput.dll in de installatiefolder gooien voordat de game het doet, of de game crashed mijn hele pc en de volgende dag doet hij het weer.

Maar vandaag was anders, ik installeerde de game, startte hem op en druk op ''Nieuw Spel'', alles ging vlotjes, en toen crashte m'n pc.
Niks bijzonders, dacht ik. Dus ik opnieuw opstarten en weer proberen, maar nee, weer crash.
Ik ging daarna zoeken naar de oorzaak op internet en kwam uit op mn videokaartdriver. Waarschijnlijk zou mijn huidige driver outdated zijn en dus installeerde ik een nieuwere versie, maar tevergeefs.
Dus ik zocht langer door op het internet en ik vond een post over de drivers.
Er stond dat je gwn al je videokaart programma's eraf moest knikkeren en de nieuwste erop moest zetten. Dus toen ik mijn drivers eraf had gehaald (misschien een beetje dom :/) kreeg ik ineens een zwart scherm.
Elke keer als ik nu opstart krijg ik wel eerst Windows logo te zien met het opstarten enzo, en het werkt ook gewoon op de achtergrond, alleen ik zie helemaal niets :C.

Kan iemand mij hiermee helpen?

MIjn videokaart is een AMD Radeon HD 6700 series.

Groeten Mees

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Start de pc vanuit veilige modus. In veilige modus maakt windows gebruik van een kale driver die op elke videokaart werkt. Vanuit veilige modus kan je dan de goede driver installeren.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dankje, het is gelukt

Andere antwoorden (1)

Zou het ook zo kunnen zijn dat jou pc te weinig ram heeft?

Je moet namelijk minimaal 6RAM hebben. (Voor WatchDogs)
4RAM voor WatchDogs
2RAM Voor Windows

8RAM is toch eingelijk wel het beste, dus:
4RAM voor WatchDogs
2RAM Voor Windows
2RAM reserve om zo maar te zeggen.

Verder weet ik het niet van jou videokaart maar ik dacht
mischien heb je hier wat aan :) succes verder!