In Outlook 2003 bijlage toevoegen maar ziet het bestand niet in Mijn Doc staan,terwijl het bestand toch echt in Mijn Doc staat. Hoe op te lossen?

Zie op de foto links het venster Mijn Doc dat Outlook opent als ik bijlage wil toevoegen en rechts het venster Mijn Doc in de gewone verkenner. Je ziet dat in het linkervenster het bestand "003.jpg" ontbreekt en dat is het bestand dat toegevoegd moet worden. Hoe kan dit?

Overigens toont het linkervenster wel andere JPG-bestanden, dus waarom die ene dan niet? Nog nooit meegemaakt...

Ik hoef geen andere verzendmethodes om dat bestand te kunnen mailen, want deze vraag is namens mijn pa die een echte computerleek is en hij moet gewoon simpel een bijlage kunnen toevoegen in Outlook :)

Picture for question
10 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Dat komt doordat het plaatje 003.JPG ergens anders staat.

In de verkenner (rechts op je plaatje) kijk je naar de map "Documenten". Zoals je direct daaronder kunt zien, bevat die map "Documenten" documenten die in werkelijkheid op twee verschillende plekken staan. De inhoud van die twee plekken wordt hier dus samen getoond in een "pseudo-map" die "Documenten" heet.

In Outlook (links op je plaatje) kijk je alleen naar de map "Mijn documenten". Dat is een echte map, dus geen pseudo-map die in werkelijkheid het samenvoegsel van twee mappen is.

Je kunt dus twee dingen doen. Ofwel je gaat ook in Outlook naar diezelfde pseudo-map "Documenten" die je in de Verkenner bekijkt. Die vind je onder "Bibliotheken", zoals je in de Verkenner kunt zien.

De tweede manier is dat je achterhaalt in welke "echte" map 003.JPG staat. Dat kan door met je rechter muisknop op 003.JPG te klikken, en dan naar de Eigenschappen te kijken. Als je vervolgens in Outlook naar diezelfde "echte" map gaat, zul je daar 003.JPG zien staan.

Cryofiel
10 jaar geleden
Sonaya
10 jaar geleden
Dit klopt inderdaad. Ik kom er morgen op terug (nu haast) met een aantal vragen hierover, want dit vind ik erg interessant en ten 2e wil ik dit voor mijn pa makkelijker maken, wat bijlage toevoegen betreft.. Echt, hij is een oude man die werkelijk niets van computers af weet en wat wij heel simpel vinden, vindt hij zeer ingewikkeld en snapt hij niet. Dus....tot morgen :)

Andere antwoorden (2)

In het verkennervenster dat te voorschijn komt als je een bestand in wilt voegen, staat onderin de bestandsnaam en het bestandstype. Zet deze eens op "alle bestanden". dan krijg je niet alleen de bestanden van 1 bepaald type te zien maar inderdaad....alle bestanden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Sonaya
10 jaar geleden
Alle bestandtypen staat al goed en zoals ik zei ziet hij wel alle andere JPG's die in mijn doc staan.... :) Daar ligt het dus niet aan.
Het lijkt mij dat de bewuste bijlage onder Afbeeldingen staat. Want een .jpg valt onder die categorie.

Tip om het eenvoudiger te maken: zet hetgeen je bij een mail wilt voegen op je bureaublad, en gebruik de volgorde van laatst toegevoegd. Zo heb ik altijd heel snel de juiste bijlage te pakken.
Amadea
10 jaar geleden
Sonaya
10 jaar geleden
Alle andere tips; bedankt,maar het gaat mij er enkel om waarom een bestand dat in de normale Mijn Doc in verkenner wel te zien is, niet te zien is in Mijn Doc als Outlook het opent. Dat moet ff gefixt worden.