Als Internet Explorer ten opzichte van Google Chrome zo enorm traag is, waarom wordt het dan eigenlijk nog gebruikt?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Software
fremar
10 jaar geleden
Ik vind het vershil nu ook niet zo ernorm groot.IE staat ook op de meeste computers ed die verkocht worden,terwijl je de andere er nog zelf moet op zetten.

Antwoorden (3)

De nieuwste versies van Internet Explorer zijn niet meer traag. Er zijn vele verbeteringen in Internet Explorer doorgevoerd waardoor heet nu ook een vlotte browser is. Daarnaast wordt Internet Explorer op elke Windows-installatie als standaard browser meegeleverd. De meeste mensen vinden het niet nodig een andere browser te installeren, omdat Internet Explorer goed genoeg is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
In Windows XP en Vista zit Internet Explorer verweven in het besturingssysteem. Het is als een standaard meegeleverd en van deze besturingssystemen kan Internet Explorer zelfs niet verwijderd worden. Het is onlosmakelijk verbonden met het besturingssysteem.
In maart 2014 waren er alleen al in Nederland nog meer dan een miljoen particuliere XP-gebruikers. Daarnaast zijn er nog vele Vista gebruikers. Al deze gebruikers van deze oudere besturingssystemen beschikken min of meer gedwongen over Internet Explorer.
Voor het gemak wordt IE daarom nog veel gebruikt. Niet iedereen neemt de moeite een andere browser te installeren en te gebruiken naast IE. Pas sinds de introductie van Windows 7 is er een vrije keuze in browsers. Hierdoor hebben Firefox en Google Chrome nu ook een flink marktaandeel gekregen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Sommige websites doen het alleen met Internet Explorer en dan heb je geen keuze.
Gelukkig is er een add-on om IE te simuleren.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Voor Google Chrome is er ook een add-on om IE te simuleren, maar is dit dan wel veilig?