Vandaag het eerste lek op Windows XP Internet Explorer 6 t/m 11. Zou een wisseling met Google Chrome een optie kunnen zijn?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Software
Amadea
10 jaar geleden
Hoezo wisseling? XP is een besturingsprogramma terwijl Chrome een browser is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb altijd Chrome gehad en had de laatste tijd voortdurend problemen. Kaspersky gaf aanhoudend problemen met Chrome aan. Ik ben terug overgestapt naar Firefox, gaat nu veel vlotter en is ook veiliger.
SimonV
10 jaar geleden
Je kunt nog even ademhalen: vandaag is een update voor Internet Explorer uitgebracht, toch ook voor XP!
Daarna misschien toch maar overgaan op Windows 7, dat lijkt nog het meest op XP.

Het beste antwoord

Windows XP krijgt geen updates meer en zo blijven er lekken ontstaan. Ook via uw browser en mailbox komt er veel narigheid binnen. Je kan beter het besturingssysteem Ubuntu van Linux gebruiken, het is gratis. Voordelen:
Stabiel: Je computer dagenlang laten aanstaan zonder onderbreking? Geen probleem.
Gebruiksgemak: Een ergonomische en intuïtieve werkomgeving
Compleet: Na de installatie beschik je over alle standaard desktop applicaties gaande van tekstverwerking en rekenbladen tot fotobewerking, e-mailprogramma's en browser.
Veilig: Ubuntu biedt als GNU/Linux systeem een ongekende bescherming tegen virussen en spyware. Tot op heden is er geen enkel virus die je Ubuntu systeem kan besmetten. Scannen hoeft helemaal niet.
Uitbreidbaar: Kies uit de duizenden gratis programma's die beschikbaar zijn. Installeren kun je met een enkele muisklik.
Geliefd: Duizenden gebruikers rond de wereld vertrouwen op Ubuntu en velen van hen werken hand in hand om Ubuntu te verbeteren en uit te breiden.

Toegevoegd na 3 dagen:
Met XP blijven werken is zoals Russische roulette spelen.
Hier heb je misschien wat meer aan:

https://www.waarschuwingsdienst.nl/Computer+beveiligen/Besturingssysteem/Stop+met+gebruik+Windows+XP.html
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor de min, zonder de nodige uitleg erbij. Citaat van Thatcher: "I always cheer up immensely if an attack is particularly wounding because I think, well, if they attack one personally, it means
they have not a single political argument left."
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
- geheel onterecht. dikke + eerder!!!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nooit eigenlijk zo over Ubuntu nagedacht, maar hierdoor toch bepaald bij de kwetsbaarheid van Windows.Een update die 1 mei zal worden uitgebracht is uiteindelijk ook weer tijdelijk en blijft hetzelfde fenomeen bestaan. Hartelijk dank!

Andere antwoorden (2)

Het lek is ontdekt voor alle recente versies van Internet Explorer. Alleen voor XP wordt het niet gedicht.
Chrome als browser was altijd al een betere keuze maar nog beter is Firefox (i.v.m. privacy)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Neen, Google Chrome helpt hier niet bij, dat is alleen de browser.
Je besturingssysteem zo snel mogelijk vervangen door bijvoorbeeld Windows 8 of Linux of een nieuwe PC of laptop kopen.
De ondersteuning van Windows XP is definitief beëindigd (zie bron).
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat jij zegt is niet helemaal juist. Het lek bevindt zich namelijk in Internet Explorer. Mocht je nog een Windows XP gebruiken, dan is het verstandig over te stappen naar een andere browser, maar moet je Internet Explorer vanaf nu volledig links laten liggen.