Stap 1 Open Kladblok door als volgt te klikken “Start”, “Alle programma’s”, “Bureau-accessoires” en “Kladblok”
Stap 2 Verdeel elke ondertitel-zin in genummerde secties als u een SRT bestand creeert. Typ “1” (zonder aanhalingstekens) en druk daarna “Enter” om te beginnen met de eerste ondertitel-zin te creëren.
Stap 3 Voer de tijdsduur in om de ondertitel-zin te weergeven als de film draait. Bijvoorbeeld, als u wilt dat de ondertitel-zin wordt weergegeven van de tweede tot de derde minuut van de film, typ dan “00:02:00-->00:03:00” (zonder aanhalingstekens) en druk “Enter”.
Stap 4 Typ de ondertitel-zin en druk “Enter” om de creatie van de eerste ondertitel-zin te beeindigen.
Stap 5 Typ “2” (zonder aanhalingstekens) voor de tweede ondertitel-zin en volg stap 3 en 4 om de tweede ondertitel-zin te creëren. Doe hetzelfde voor de andere ondertitel-zinnen die u wilt creëren, maar zorg ervoor dat u de ondertitel-zinnen scheidt in genummerde secties.
Stap 6 Bewaar het bestand in het SRT bestand formaat nadat u het gecreeerd heeft. Om dit te doen, klik “Bestand” en klik dan “Opslaan als”. Vervolgens, typ een naam in het “File name” veld en typ “.srt” (zonder aanhalingstekens, bijvoorbeeld naamvandefilm.srt) er achter. Klik “Opslaan”.

Voorbeeld: (de cijfers achter de komma geven milliseconden aan):
00:00:20,000—> 00:00:24,400
Dit is het begin

00:00:24,600—> 00:00:27,800
gevolgd door een tweede tekst

Opmerking:
Misschien overbodig te zeggen dat je met Windows XP sinds 8 april een groter risico loopt gehackt te worden.
SimonV
10 jaar geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
10 jaar geleden
Tip:
Geef je SRT bestand dezelfde naam (behalve de extentie, uiteraard) als het bestand van je film (b.v.: Film.avi en Film.srt). Dan wordt 'ie vanzelf gevonden door de meeste media-spelers. By the way: prima antwoord ! +
SimonV
10 jaar geleden
Bedankt!
Vandaar mijn: "naamvandefilm.srt)" Had ik misschien duidelijker kunnen uitleggen..