wat kan de mogelijk reden zijn waarom het me niet lukt om windows te activeren via PC-instellingen (windows 8)?

Ik krijg de melding "windows activeren. ga naar PC-instellingen om Windows te activeren. Als ik echter op "ja" klik bij activeren, gebeurt er niets. ook als ik terug opstart blijft de melding er staan.
wat kan de reden zijn waarom me dit niet lukt?

Toegevoegd na 1 dag:
ik krijg de melding "windows kan nu niet worden geactiveerd. probeer het later. als het probleem zich blijft voordoen (enz...).
dan is er een button met "deze code activeren". maar ik kan de code niet invoeren. als ik ze via een andere weg invoer, kom ik gewoon terug op "code invoeren".
maar voor de rest werkt alles normaal.... dus het zorgt niet voor problemen, al verwacht ik er wel als ik dit niet in orde krijg.

10 jaar geleden
in: Software
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Je hebt wel internet op die pc?
liveisgreat
10 jaar geleden
ja, alles functioneert heel gewoon das het gekke. en die pc heb ik via mijn ex-schoonzoon, die zie ik niet meer en mijn dochter wil er ook geen contact meer mee. het programma stond erop, ik heb geen cdtje of zoiets met een code.... :-/

Antwoorden (1)

de reden weet ik niet maar miss wel de oplossing.
wintoets + R
typ slui.exe
voer de code in
je windows is geactiveerd

laat je weten of het is gelukt?
suc6