Als je mail doorverwijst, geld dit dan enkel voor die geselecteerde mail of voor alle toekomstige mails?

heb gisteren mail van info@123.be doorverwezen naar info@321.be wat eingelijk totaal de bedoeling was.

zullen alle mails in de toekomst van 123.be direct naar 321.be gestuurd worden?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Hangt af van wat je gedaan hebt.
Als je puur wat mail geforward hebt (net zoals je reply kan doen, beantwoorden, sorry) dan gaat het alleen om de mail die je geselecteerd hebt.

Als je in de instellingen aangeeft dat je je mail wil doorsturen, dan geldt het voor ALLE mail.

Er zijn wel wat haken en ogen. Bovenstaande geldt algemeen. Echter zijn er best wel wat programma's die hun eigen instellingen hebben. Ik gebruik Outlook (want op werk hebben ze geen andere). Daarin geldt een doorsturen voor alle mail. Gebruik je Thunderbird, kan je ook specifieke adressen laten doorsturen. Andere programma's ken ik niet goed genoeg om daar direct een uitspraak in te doen. Maar mijn voorbeeld gaat dan wel weer over Exchange server en die heb je hoogst waarschijnlijk niet thuis staan...

Waarschijnlijk ben je dus via de netmail ingelogd bij je service provider waar je je e-mail afneemt. Daar kunnen weer hele andere instellingen van toepassing zijn.

Kijk goed de instellingen na en kijk wat er staat.
Wil je het testen, ga naar info@321.be en stuur vanaf die account naar info@123.be. Wacht even en als je dan je mailtje doorgestuurd krijgt op info@321.be weet je dat alles doorgestuurd wordt.
Thecis
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
is inderdaad via telenet webmail, antwoorden, doorsturen zijn nog een keuze in het submenu dus zal het hoogstwaarschijnlijk voor alle mail zijn. die 2 email adressen waren gewoon om als voorbeeld te geven ;) de echte ontvanger is het btw kantoor in Mechelen, dus zou dit graag opgelost krijgen
Thecis
10 jaar geleden
met webmails zou ik er van uit gaan dat ALLES door gestuurd wordt. Van Nederlandse webmail heb ik er een aantal gezien (Ziggo, UPC, KPN) en alle drie hebben alleen de optie om alles door te sturen.
Dus het doorsturen er uit halen. Wat al doorgestuurd is, kan je helaas niet meer ongedaan maken...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
hoe doe je dat dan die bepaalde mail eruit halen, heb al overal rond gezocht maar niets gevonden zelfs op de site van telenet staat er niets
Thecis
10 jaar geleden
Als het goed is, moet je bij de instellingen zijn. Als je een screenshot van het startscherm hebt, wil ik er best naar kijken. Stuur maar een prive bericht als je dat liever hebt.