Als je in Excel een formule hebt met tijden, houdt deze dan automatisch rekening met de zomertijd?

Het is een formule hoe lang iets moet staan, als ik in een cel invul '29-03 15:00', dan komt in de cel ernaast automatisch 16 uur later te staan, in dit geval dus '30-03 07:00'
Maar nu is het punt, de zomertijd is net ingegaan, houd deze formule daar ook rekening mee? Moet ik dan bij de tijd die weergegeven word zelf een uur optellen? Of word dit door de computer meegenomen in de berekening?

Ritsuka
10 jaar geleden
in: Software
1.9K

Het beste antwoord

Excel houdt geen rekening met zomertijd.
In jouw geval betekent 30-03 07:00 dus in werkelijkheid 30-03 08:00 .
SimonV
10 jaar geleden
Ritsuka
10 jaar geleden
dank je, dan moet ik dus even goed opletten de komende paar dagen
SimonV
10 jaar geleden
Graag gedaan. Als het niet veel werk is, zou je de bewuste cellen misschien even een rood kleurtje kunnen geven.
Ritsuka
10 jaar geleden
dat kan helaas niet, want het is een tabel van het werk, daar mag ik niet dingen in lopen aanpassen.
SimonV
10 jaar geleden
Tja, dan wordt het inderdaad oppassen in plaats van aanpassen :).