wat is een goed tekenprogramma, en hoe teken je hierin iets?

Ik ben opzoek naar een goed tekenprogramma om op je computer te tekenen. Ik heb windows, en wil graag een gratis programma. Wel graag eentje waarvan je geen virussen krijgt. Ook vroeg ik me af waar je kunt leren om standaard manga's (soort stripfiguren) of andere dingen kunt tekenen. Ik heb ooit bij iemand in zo'n programma geprobeerd te tekenen, maar ik snap er niets van.
Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Software
1K

Antwoorden (2)

Probeer Gimp, het is gratis én goed, bevat geen virussen...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
capthavoc
10 jaar geleden
Youtube heeft vaak goeie tutorials maar bedenk wel dit leer je niet in een dag.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Precies, met kleine stapjes en voorbeelden uit tutorials kom je een heel eind, ik werk al 15 jaar met photoshop en ik haal daar ook nog niet alles uit qua mogelijkheden, dus laat je niet overrompelen door de uitgebreide instructieset....
Gimp, als eerder gesuggereerd, is een foto programma en pixel georiënteerd. Een tekenprogramma daarentegen is vector georiënteerd en verschilt dus wezenlijk met een programma als Gimp. Ook de teken tools zijn in een dergelijk fotoprogramma veel te beperkt om fatsoenlijk te kunnen tekenen. De beste programma's zijn Illustrator (illustraties) en Autocad (technische tekeningen). Beide industrie standaarden op hun eigen gebied. Helaas zijn beide programma's vrij duur. Voor beide programma's bestaan echter freeware alternatieven: voor Illustrator is dat Inkscape terwijl voor Autocad het gratis FreeCAD beschikbaar is. Voor de meeste toepassingen zijn beide programma's prima alternatieven, hoewel er meer te vinden zijn als je even zoekt op de termen "free vector software" en "free Cad".

In de bronnen de download links voor beiden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Castle
10 jaar geleden
Goed antwoord +