Met welk programma kan ik eenvoudige (2D) technische tekeningen maken?

B.v. electronische schema's. Is er ook een gratis programma dat dat kan?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Software
35.3K

Het beste antwoord

Gelukkig heeft niet iedereen AutoCAD nodig voor eenvoudige tekeningen. Zo zijn er voldoende gratis CAD-programma's waarmee je een tekening kunt maken. Hieronder heb ik de Freeware-Grafisch-startpagina als bron aangegeven.

Die startpagina heeft categorieën als "Tekenen", "Tekenen: CAD" en "Tekenen: diagrammen", dus daar moet wel iets voor jou tussen zitten.

Voor het maken van elektronische schema's is er aparte ontwerp-software voorhanden. Echter zou je dat ook kunnen doen met een algemeen tekenprogramma voor schema's zoals Dia. Dit programma heeft wel wat weg van Microsoft Visio, maar is daarentegen gratis te gebruiken.

Ook Google Sketchup vind ik interessant, maar dat is meer voor 3D dan voor 2D.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+ daar moet iets bij zitten, bedankt.