Is het mogelijk om een foto zonder kwaliteitsverlies te vergroten door exacte kopieen te maken van elke pixel?

Zie foto

bij een foto van bijv 100 pixels worden per pixel 3 exacte kopieen gemaakt om zonder kwaliteitsverlies (aangezien het exacte kopieen zijn) een grotere pixel te maken.

de foto 4 keer zo groot maar heeft precies dezelfde informatie.

kan dit zo als ik het opper?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Software
1.6K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Naar aanleiding van je reactie probeer deze eens, is een online oplossing die gratis is: http://vectormagic.com/home

Antwoorden (3)

Dat kan. De kwaliteit van de afbeelding zal niet slechter worden, maar ook niet beter.
Omdat de blokjes nu veel groter zijn zal dat er van dichtbij lelijk en hoekig uitzien.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je afbeelding kunnen converteren naar een zogenaamd 'vector' bestandsformaat, en dan kun je oneindig opschalen mét behoud van scherpte en dus geen verlies van detail, d.w.z geen zogenaamde 'jagged edges' i.e. blokkerigheid.

Toegevoegd na 22 seconden:
-kunnen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
OK, relaxt. Is daar een goed freeware programmaatje voor?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat haalt weinig uit bij foto's, er komt niet op magische wijze meer informatie in je foto. De overgangen worden gladder, maar als je inzoomt wordt het hoe langer hoe meer een 'blur'.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De informatie blijft hetzelfde, dat is juist mijn punt. Diezelfde informatie dupliceer je, waardoor je inplaats van inzoomen iets zonder kwaliteitsverlies vergroot.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Stippel: ooit eens ingezoomd op een ge-vectored plaatje? Dat wordt dus nooit onscherp, je moet je wel even verdiepen in de techniek voordat je onzin uitkraamt...
Dat ken met het ouderwetse Paint programma (en misschien het nieuwe ook).
Onder het kopje Afbeelding->Uitrekken/hellen.