Wat is HijackThis, en wat kan je er mee doen ?

Heeft er iemand enige ervaring met dit programma, en wie heeft interessante tips voor mij ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (2)

Het is een stukje software om te analyseren wat er allemaal gaande is op je computer en op die manier ongewenste software (malware) te detecteren. Absoluut ongeschikt voor de meeste mensen, tenzij je een absolute doorgewinterde computerfreak bent.
AWM
14 jaar geleden
Je kunt het gebruiken om een globale status van je Windows te bekijken.
De volgende dingen komen o.a. aan bod:
- Opstart bestanden
- Geïnstalleerde programma's
- Enkele register meldingen
- links in het systeem die nergens naartoe leiden.

Vanuit deze informatie kun je zien of je spyware geïnstalleerd hebt staan op je pc.

Deze logs kun je het beste plaatsen op speciale fora waar dit door gebruikers wordt uitgelezen.
Als je weet wat er globaal staat dan kun je dit evt. zelf uitlezen via het logbestand of een specifieke internetpagina.

Als je log schoon is wil het zeker niet zeggen dat je systeem vrij is van virussen, maar het is wel een zeer goede richtlijn.