hoe kom ik in de bios als de computer te snel opstart?

mijn computer start te snel op.
ik heb windows 7. geen ssd.
ik krijg 3 sec zwart scherm dan zie ik 1 sec asrock moederbord verschijnen met dat ik op del moet drukken voor bios.
tegelijkertijd springt mijn toetsenbord aan. en dan zie ik het windows logo al. ik heb niet genoeg tijd om op del te drukken en in mijn bios te komen.
hoe kom ik toch in mijn bios?

Toegevoegd na 4 minuten:
PS. ik heb mijn pc zelf gebouwd. (weet niet of het uitmaakt?)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Software
2.4K

Antwoorden (2)

Ik weet niet precies wat je bedoelt met "springt mijn toetsenbord aan". Bedoel je dat dan de lampjes gaan branden, of bedoel je dat je een draadloos toetsenbord hebt dat op dat moment pas actief wordt?

Als je bedoelt dat dan de lampjes gaan branden, dan is dat geen probleem. Je toetsenbord is al eerder aan, alleen zie je dat nog niet. Je kunt dus al eerder op Del drukken. Als dat niet lukt, druk dan gewoon de Del al snel in, en houd hem gewoon ingedrukt totdat je in het BIOS-scherm zit.

Als je bedoelt dat je een draadloos toetsenbord hebt dat pas dan actief wordt, is het lastiger. Het beste kun je dan tijdelijk een gewoon bedraad toestenbord op je PC aansluiten: dat wordt direct bij het opstarten al actief, zonder wachttijd. Zie verder de vorige alinea.

Cryofiel
10 jaar geleden
PC uit, aanzetten en na aanzetten herhaaldelijk op 'del' blijven drukken. In de bios is het mogelijk de bios- en boot-knop bij opstarten visueel te maken.

Weet je wel zeker dat het de DEL is ? probeer anders F2, f12 of esc.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hmm, ik weet niet welke soort BIOS je hebt, maar visuele knoppen doet me denken aan een EFI die al tijdens de POST wordt opgestart... Je hebt dus een heel erg duur moederbord, normale moederborden hebben dat niet.