Is windows 8 inclusief Microsoft Word ?

Ik heb Windows 8, Sinds dat ik mijn laptop heb ( 1 jaar ), Maar ik had laatst mijn PC opgeschoond, maar ik kan windows 8 niet meer downloaden, omdat ik een productcode moet invullen. Maar ik zou niet weten waar die is. Ik heb nooit Microsoft word gekocht, het zat erop toen ik mijn laptop kocht.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (3)

Nee, Word (Office) is een apart product en zit niet standaard bij Windows 8. Waarschijnlijk heb je bij de aanschaf van je computer de cd/dvd gehad met de code van jouw Office, of wellicht zit er een sticker op je computer geplakt met daarop de productcode.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Word is onderdeel van MS Office en is geen onderdeel van Windows 8. Het wordt apart verkocht. Vaak wordt wel een probeerversie van Word, Excel etc. geïnstalleerd met een beperkte gebruiksduur. Na enkele maanden krijg je de keuze om het pakket te kopen en voor die installatie heb je de productcode nodig.
paulus811
10 jaar geleden
Tegenwoordig zitten op de meeste laptops/cp een herstel partitie
dit kan in jouw geval met microsoft office zijn ,maar vaak zijn dit probeer versie die je dan later kan kopen?
op elke pc die je standaard in rrn gewone pc winkel koopt hoort een sticker te zitten voor in elk geval de windows versie die je hebt.
als daar ook nog een sticker op zit met een productcode van microsoft office
dan zou je Word inderdaad er gewoon opnieuw op kunnen zetten via de fabrieks herstel optie.
vaak hoef je dan niet eens ene serie nummer in te voeren maar die sticker zou er op moeten zitten

heb je bij deze laptop ook een dvd set gekregen met recovery oid ?
of zie je op je laptop een apart programma waarmee je de recovery set kan branden ?
vaak is dat een programma met het merk van je laptop
heb je zeg maar een asus dan heet het iets als asus recovery brand tool oid
of acer recovery tools o.i.d strekking ( verschilt per merk.)

Het is belangrijk dat je die recovery set brand !
het kost je een paar dvds
maar kan je in de toekomst flink wat kosten besparen.

Je zegt dat je de laptop een jaar hebt, en dus staat Word er ook al een jaar op ?
kreeg je voordat je opschoonde geen melding dat je microsoft office moest kopen of activeren dan zou je in principe office wel kunnnen installeren door een fabrieks herstel te doen , vaak hoef je dan niet eens het serie nummer in te voeren.

Maar ik zou het vreemd vinden als er geen windows 8 en microsoft office serial nummer stickers op je laptop zitten ?

ik weet niet of beide serie nummer ook op 1 sticker mogelijk is ???
maar heb je echt beide sticker of 2 met serie nummer er op
1 voor windows 8 en de ander voor microsoft office dan zou een fabrieks herstel wel mogelijk zijn.
dat kan je doen zonder eerste die recovery set te branden maar het zou zeker veiliger zijn als je dat eerst doet.

Heb je deze laptop gewoon ergens 2de hands winkel dan is het mogelijk dat je geen sticker serienummer heb voor office maar dan heeft iemand er dus een illegale versie op gezet.
maar je zou in elk geval een windows 8 sticker ergens moeten hebben ?

anders is ook je windows 8 eigenlijk illegaal ?

Zonder stickers is je software wat betreft windows in elk geval niet legaal
capthavoc