Hoe moet ik in excel pagina-einden en marges instellen?

In de nieuwe excel lukt het niet, bij het afdrukvoorbeeld staat alles grijs. Het is allemaal veranderd.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Software
4.3K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mocht je nog geen goed antwoord hebben op je vraag, wil je dan afbeeldingen maken en toevoegen bij je vraag? Dat kan door op de Print screen toets te drukken en MS Paint te openen. Je kunt dan met met het comando CTRL+V de afbeelding in MS Paint plakken en opslaan als JPG of PNG bestand (via Opslaan als).

Het beste antwoord

Waarschijnlijk bedoel je het afdrukbereik en niet zozeer de marges. De marges bepalen de witruimte aan de boven-, onder- en zijkant.

Het afdrukbereik bepaalt welke data op één blad wordt afgedrukt.

Beide instellingen (marges en afdrukbereik) zijn in te stelen op het tabblad Pagina Indeling.

Als je iets afdrukt in Excel kies dan altijd eerst voor Afdrukvoorbeeld omdat je vanaf hier kunt zien of het correct wordt afgedrukt en je kunt de pagina instelling openen (plaatje 2). Je kunt hierop o.a. aangeven dat je alles op 1 pagina wilt (en daarbij negeer je wel het afdrukbereik). Ook kan je de marges alsnog wijizgen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

heb je het over excel 2007

Wijzigen van marges
Om de marges te wijzigen in iets anders dan de opties uit het keuzemenu, klik je de optie "Aangepaste marges...".
Dit opent het tabblad "Marges" van het dialoogvenster "Pagina-instelling".
Hier heb je de mogelijkheid de verschillende marges in te stellen voor "Boven", "Links,", "Rechts", en "Onder". Plus deze voor de kop- en voettekst.
Geef een groter getal in de verschillende vakken om de rand rond de gegevens te vergrootten.
Klik OK, wanneer al je instellingen zijn ingebracht.