Is er een programma die mijn foto's kan terughalen op mijn sd kaart?

Hallo,
Ten eerste bedankt dat je sowieso al de moeite doet om hiernaar te kijken.
Ten tweede, laatst is mijn sd kaart een soort van kapot gegaan. Ik moet hem formatteren, maar dan ben ik alle foto's kwijt die er nog opstaan (volgens mijn familie), maar dat wil ik niet. Er staan best belangrijke foto's op en die wil ik dus terug zien te halen zonder dat ik ze kwijt raak. Ik heb al verschillende programma's geprobeerd, zoals Recuva (of iets in die richting) maar dan waren de foto's weer beschadigd...
Mijn vraag: Is er dus een programma die foto's terughaalt zonder dat de foto's beschadigt zullen zijn?
Alvast bedankt!
Groetjes

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Software
4.5K
capthavoc
10 jaar geleden
ik zou hebben gezegd, Recuva maar helaas dat heb je al geprobeerd
ik geef je weinig kans tot geen kans dat je nog iets kan redden. Maar misschien is er nog dit. dat je niet weet
recuva kan onder een nieuwe format nog steeds materiaal terug vinden van de oude format.
vaak is het juist moeilijker te vinden in de oude defecte format
dus een nieuwe format (alleen de Quickformat)
Het is echter wel een last resort optie
ben je zover om dat te proberen, en dat lijkt me wel
moet je je de sd maar gewoon formateren dus snel format
en laat recuva daarna grondig zijn werk doen. met de deep scan. Vrees dat het weinig succes zal hebben maar wie weet lukt het ook daarmee niet dan helaas pindakaas
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
gok dat je kaartje uit een samsung telefoon komt.daar is dat iig bij bepaalde modellen het probleem dat sd kaartjes spontaan corrupt worden. zelf ook dit probleem.word overigens ontkend door samsung
recoveryprogr. halen bestanden terug die per ongeluk verwijderd zijn.
als het kaartje niet overschreven is werkt dit perfect.echter,als de sd kaart corrupt is,en dat is hier het geval,dan herstelt ie een fout bestand en zie je hem ook fout.even gezocht en kwam uit op:
http://www.cgsecurity.org/wiki/PhotoRec
progr.werkt helaas in dos interface maar kan overweg met beschadigde bestanden.iemand van oudere garde zoeken dus.
ken heel het progr. niet,maar is poging waard.

Antwoorden (3)

gok dat je kaartje uit een samsung telefoon komt.daar is dat iig bij bepaalde modellen het probleem dat sd kaartjes spontaan corrupt worden. zelf ook dit probleem.word overigens ontkend door samsung
recoveryprogr. halen bestanden terug die per ongeluk verwijderd zijn.
als het kaartje niet overschreven is werkt dit perfect.echter,als de sd kaart corrupt is,en dat is hier het geval,dan herstelt ie een fout bestand en zie je hem ook fout.even gezocht en kwam uit op:
http://www.cgsecurity.org/wiki/PhotoRec
progr.werkt helaas in dos interface maar kan overweg met beschadigde bestanden.iemand van oudere garde zoeken dus.
ken heel het progr. niet,maar is poging waard.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Er zijn veel programma's die claimen u te kunnen helpen, maar in de praktijk kan bestanden terughalen helaas een stuk moeilijker zijn dan het lijkt. De moeilijkheid van het terughalen hangt grotendeels af van de omstandigheden.

Problemen met SD-kaarten komen bij Samsung-telefoons de laatste tijd helaas steeds meer voor. Er zijn hierbij grofweg twee typen problemen te onderscheiden: softwarematige en fysieke schade. Wanneer de bestanden corrupted zijn door fouten in programma's en het besturingssysteem van uw telefoon dan is het raadzaam om deze fouten ook met software (Recuva is een goed begin) proberen te verhelpen.
Wanneer de SD-kaart echter fysieke schade heeft geleden, bijvoorbeeld doordat u deze vaak op verkeerde wijze in uw telefoon plaatste of de kaart in contact hebt laten komen met vloeistoffen, dan wordt het terughalen van bestanden moeilijker.
Opnieuw is softwarematig herstel een goed begin, maar in geval van falen zult u hoogstwaarschijnlijk een professional ('data recovery bedrijf') moeten inschakelen als u de foto's echt heel nodig terug wilt. Helaas is deze soort recovery erg duur...

Omdat u de kaart enkel als "een soort van kapot" beschrijft kan ik niet afleiden wat voor schade u heeft en hoe ernstig dit is. Daarom raad ik u aan om eerst toch maar (nog een keer) de kaart met software proberen te herstellen. Aangezien Recuva niet werkte, adviseer ik u de tutorial (zie bron) te volgen over terughalen van foto's van SD kaarten. In deze tutorial wordt helder uitgelegd hoe u foto's kunt terughalen van geheugenkaartjes van fotocamera's (in uw telefoon zit een soortgelijk exemplaar kaartje). De software die gebruikt wordt draait gewoon op Windows en werkt (technisch gezien) op een iets andere manier dan Recuva, waardoor de kans op slagen groter wordt.

Tot slot wil ik u sterk adviseren niet in paniek te raken, want data gaat echt heel moeilijk voorgoed verloren. Ook formatteren van de kaart maakt daarom niet veel uit en u kunt het proberen (zolang u de kaart niet gaat gebruiken voor opslag van nieuwe bestanden, en daarmee de oude overschrijft). Dit wordt weer eens bewezen door dit:
zelfs een harde schijf die met een hamer tot kleine stukjes is kapotgeslagen en vervolgens een maand op de bodem van de zee heeft gelegen, is tegenwoordig nog te herstellen. Zelfs dan kunt u uw data gewoon terugkrijgen...mits u over de juiste technieken beschikt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb geen ervaring met het terughalen van beschadigde of verdwenen foto bestanden. Wel heb ik onlangs een partitie per ongeluk geformatteerd. Met Puran File Recovery heb ik alles (plus als bonus reeds expres gewiste bestanden) terug gekregen. Weliswaar niet in de goede boomstructuur, maar dat is een kwestie van opnieuw organiseren. Puran File Recovery is volgens de makers ook geschikt om data terug te halen van geheugen kaarten. Dus misschien is dat een optie?