Ik maak toetsen voor leerlingen. Ik wil nu in een keer de antwoorden wissen die ik achter de vragen heb getypt. Hoe kan dat?

Is er een mogelijkheid dat dat in 1 keer kan. Bijvoorbeeld door aan het begin van de antwoorden een speciaal teken te zetten en aan het eind en dan het bereik daartussen te wissen in het hele document.
Wie kan mij hierbij helpen?
Mijn dank zou groot zijn
SGR

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Software
Cryofiel
14 jaar geleden
Ligt er helemaal aan met welk programma jij die vragen en antwoorden hebt getypt. Word, Excel, Powerpoint, Write, Calc, Draw, Notepad, Kladblok, UltraEdit, Editor2, nedit, ...

Antwoorden (7)

Ik weet niet hoe lang je toets is?
Je zou met 'Ctrl' al de gewenste dingen kunnen selecteren en die naar een ander document kopiëren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die kun je selecteren en dan verwijderen.

Waarom typ je de antwoorden er dan meteen achter? Die kun je dan toch meteen in een tweede document plaatsen en zo een antwoordblad maken. Ik krijg eerder de indruk dat je die vragen niet zelf maakt, maar zelf kopieerd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat je kunt doen is van de toets een formulier maken. Ik wil je er graag bij helpen, maar het maakt verschil welk programma je gebruikt, welke versie je daarvan hebt en in welke taal.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Doe het in Excell
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Aan de keywords te zien, gebruik je Word. Je zou dan een tabel kunnen maken met in de eerste kolom de vragen en in de tweede de antwoorden. Op die manier kun je de kolom met antwoorden makkelijk verwijderen als je dat wil.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
maak een grote tabel waarbij de 1e rij de vragen zijn en de 2e rij de antwoorden.

Excel gebruiken is denk ik makkelijker.

Als je het op jouw manier wilt doen kun je een tool als notepad++ gebruiken, daar alles in schrijven en dmv find/replace icm regular expressions de antwoorden wissen. Maar dan doe je denk ik veel moeilijker dan nodig is ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gebruik EXCEL. Zet in Kolom A (onder elkaar) alle vragen. En zet in Kolom B de uitkomsten erachter.
Als je dan bovenaan op de B (van de kolomnaam) klikt selekteer je in één keer de hele kolom en druk dan op delete.