Hoe noem je de afbeelding die op de 'alles weergevenknop' van MS Word staat?

Op de alles weergeven knop in Word staat een afbeelding, ik noem dit ( weet niet waarom) spijkers. Nu noemde laatst iemand het een snorkel ( vanwege het onderwaterkijken uit wordperfect)
Wat voor afbeelding is het eigenlijk?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Software
Ozewiezewozewiezewallakristallix
10 jaar geleden
Ik noem het het "pi-symbool". Maar wat dan de link met "alles weergegeven" weet ik ook niet.
Goeie vraag ! Ik ga 'm volgen.
SimonV
10 jaar geleden
Bedoel je dit:
Het alineateken of de pilcrow (¶) is een symbool dat een alinea aanduidt. In tekstverwerkers, zoals MS Word, wordt het gebruikt in de menubalk om de verborgen tekens, waaronder het alineateken zelf, weer te geven. http://nl.wikipedia.org/wiki/Alineateken

Het beste antwoord

De afbeelding wordt een capitulum, alineateken, paragraafteken of pilcrow genoemd.
In Word wordt het gebruikt in de menubalk om de verborgen tekens, waaronder het alineateken zelf, weer te geven.

In de middeleeuwen zou het teken in geschreven teksten een aanduiding van de auteur zijn in de marge van een tekst, om aan te geven dat er een nieuwe invalshoek in de tekst begint. Toen werden teksten aan één stuk door geschreven.
Later is het een typografisch ornament geworden.
Het teken is geen gespiegelde ‘p’, maar een verbasterde ‘C’ en staat voor Capitulum, (Latijn voor ‘hoofdstuk’).
SimonV
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+Plus, de knop "Alles weergeven".
http://www.word-2007.nl/word-2007-alinea-indelen.htm
Onder Hfdst 5

Andere antwoorden (1)

Officieel heet die 'het alinea-eindeteken'.
Bronnen:
Amadea
10 jaar geleden
SimonV
10 jaar geleden
Volgens mij is alineateken gangbaar.
Alinea-eindeteken geeft op Google maar zes hits.
Maar nog geen reden voor een minpunt. Plus ter compensatie.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
10 jaar geleden
Ik vermoed dat die min afkomstig is omdat de vraag was wat het teken voorsteld. Niet wat het is/doet.
Amadea
10 jaar geleden
De vraag is niet wat het teken voorstelt, maar hoe het heet.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
10 jaar geleden
Tja... dan weet ik het ook niet.