hoe krijg ik deze lijn weg uit excel?

door deze lijn is de excel bestand 20mb geworden.
ik heb de cel eigenschappen bekeken en vervolgens op het tabblad rand. daar heb ik dit op " geen" staan. ik weet verder niet hoe ik deze lijn weg kan krijgen

Toegevoegd na 3 minuten:
zoals je ziet gaat de lijn verder naar beneden naar het grijs gedeelte

Toegevoegd na 13 minuten:
lijn is weg. maar het bestand is 20mb. er is iets in het excel bestand dat dit veroorzaakt.
wanneer ik de excel bestand open zie ik aan de schijfbalk dat dit helemaal klein is. dat betekent dat er iets helemaal ergens onder zit dat dit veroorzaakt. hoe kom ik daarvan af?
ik voeg nog een afbeelding toe zie bijlage

Toegevoegd na 19 minuten:
in de 2e afbeelding zie je een tabel maar dat kan de grootte van het bestand niet veroorzaken. tabel mag wel groot zijn maar kan niet de reden zijn dat dit het bestand zo groot maakt

Toegevoegd na 1 uur:
mensen. ik ga vertrekken. bedank voor jullie hulp. ik zal morgen nog verder kijken

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Software
10K
Amadea
10 jaar geleden
Misschien staat ie achter A in plaats van voor B?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Kun je niet gewoon de hele spreadsheet kopiëren naar een nieuw document?

Het beste antwoord

Deze lijn wordt waarschijnlijk veroorzaakt door de optie "Titels blokkeren". Je kunt dit in- en uitschakelen op het tabblad Beeld.

Maar ik betwijfel of dat de grootte van het bestand veroorzaakt. Mogelijk komt dat doordat (het lijkt alsof) er meer dan een miljoen rijen in je werkblad zitten.

Toegevoegd na 31 minuten:
Het kleine schuifbalkje geeft ook aan dat er veel rijen in gebruik zijn. Je zult alle rijen onder je tabel moeten selecteren en verwijderen.
bamibal
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
oh ik ben een stapje verder. lijn is nu weg. ff kijke of dit wel de groote oplost
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
rijen heb ik onder weggehaald want ze liepen helemaal uit tot de laatste cel van excel (cel 1048569) nadat ik ze heb weggehaald heb ik de afb geplaatst. zie afb 1. maar er zit iets helemaal onder in excel dat veroorzaakt dat de rijen in de miljoen uitlopen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
voor helderheid. de tabel is niet weg. ik heb alleen de overtollige rijen weggehaald. de tabel loop nu tot 50 ofso. voorheen was dat 1048569
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
bekijk deze vraag. al die lijnen zijn opgelost maar de grootte van het bestand niet. http://www.goeievraag.nl/vraag/computers-internet/software/excel-bestand-groot-20mb.479594#&from=email
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
de grootte van het bestand is niet veranderd. helaas

Andere antwoorden (2)

ga naar abje beeld bovenin, dan blokkering, dan blokkerng opheffen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De vorige commentator (bamibal) heeft gelijk, dit is geen gewone lijn (celrand), want hij loopt door onder de onderste rij, tot in het grijze gedeelte. Dat kan niet met een celrand.

Wat het ook is, een oplossing is om je werkelijk gebruikte data te selecteren, en te kopiëren naar een nieuw werkblad, en daarna het oude werkblad te verwijderen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ja dacht ik eerst ook aan maar dit bestand wordt door verschillende mensen van het bedrijf gebruikt waar ik op dit moment stage loopt.
mijn begeleider zei dat dit bestand niet beschadigd mag raken. heb daarom een kopie gemaakt en zit daarin te kijken wat er aan de hand is
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
hoeveel kolommen zitten erin dan? Want als die achtergrondkleuren doorlopen tot het eind, kan dat misschien ook een probleem leveren. Verder kan er natuurlijk nog macro's en VBA-code in zitten, die je niet ziet als data (zie Alt+F8). Als dat het allemaal niet is, heb je ook geprobeerd de data te kopiëren naar een nieuw excelbestand (dus niet een ander sheet in hetzelfde bestand), en dan met "Paste Special" (Plakken Speciaal) alleen de "Values" (Waardes) te kopiëren?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
tabel liep eerst uit tot de laatste cel van excel. nu loopt het tot c.a 50.
als ik met plakken spcial doe dan krijg ik de tabel er niet in. alleen de info van de tabel krijg ik erin
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat klopt, dat is ook juist de bedoeling. Alles weg, en dan alleen de gewenste opmaak opnieuw toevoegen. Rigoreus maar effectief. Vermoedelijk kun je dezelfde opmaak vrij snel weer toepassen met een van de selecteerbare stijlen in de werkbalk. Over het algemeen wordt daar veel gebruik van gemaakt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
artra http://www.goeievraag.nl/vraag/computers-internet/software/excel-bestand-groot-20mb.479594#&from=email