Hoe kan ik er voor zorgen dat als ik een afbeelding in paint plak dat 'ie dan geen kwaliteitsverlies leid?

Is hier een instelling of iets dergelijks voor? Of dat ik hem niet als JPEG-afbeelding moet opslaan maar als iets anders?

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Software
1.9K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Waar heb je die afbeelding vandaan? Welk formaat?

Het beste antwoord

Paint heeft helaas geen instellingen voor JPG compressie, waardoor bij het opslaan als JPG de afbeelding erg korrelig wordt. BMP is een optie, maar is geen handig formaat voor webafbeelding en heeft bovendien een forse bestandsgrootte.
Ik adviseer je als PNG op te slaan; dit is een veelgebruikt formaat met hoge kwaliteit.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het bestandsfomaat maakt niets uit want het word een afbeelding voor in een filmpje.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dan BMP of PNG dus.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dank jullie wel!

Andere antwoorden (1)

Je kunt ze beter in BMP opslaan. Dat is in tegenstelling tot JPEG niet gecomprimeerd, dus de bestandsgrootte neemt wel toe. Maar BMP heeft wel betere kwaliteit.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
En dan is er dus geen enkel kwaliteitsverlies?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
En dan is er dus geen enkel kwaliteitsverlies?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
En dan is er dus geen enkel kwaliteitsverlies?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
En dan is er dus geen enkel kwaliteitsverlies?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
In ieder geval minder, kwaliteitsverlies blijf je eigenlijk altijd houden. Probeer eens een YouTube-filmpje te downloaden en te converteren, en dan weer terug converteren. Het eindresultaat is dan veel slechter, terwijl het hetzelfde formaat is als de bron. Maar in geval van een afbeelding is er waarschijnlijk weinig kwaliteitsverlies met BMP.