Google Chrome geeft constant foutmelding, hoe kom ik hier vanaf?

Bij veel site's geeft google chrome een scherm weer die ik als bijlage geüpload heb. Vooral facebook en tumblr zijn boosdoeners, maar hoe langer ik op google chrome zit, hoe meer site's deze foutmelding geven.. als ik m'n laptop opnieuw opstart doet alles het wel gewoon weer, maar na een tijdje gebeurt gewoon weer hetzelfde. Ik heb de ti ps die google chrome geeft op de hulppagina al uitgevoerd maar die werkten niet.
Ook geeft mijn laptop nog een foutmelding, weet niet of dat verband houdt met dit. Ik heb blijkbaar te weinig ruimte terwijl mijn C-schijf nog voor meer dan de helft vrij is?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Software
1.7K

Antwoorden (2)

Oplossing: meer ram geheugen kopen of minder programma's tegelijk draaien
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je verwart het 'opslaggeheugen' van je computer met het 'werkgeheugen'.

Het opslaggeheugen is over het algemeen vele malen groter dan het werkgeheugen. Dit is je hardeschijfruimte. Het voordeel hiervan is dat je gegevens langer kunt bewaren (ook als je computer niet aanstaat).
Het werkgeheugen (RAM) is kleiner, maar ook veel sneller. Meer lees- en schrijfbewerkingen zijn mogelijk per seconde. De gegevens zijn echter weg als de stroom van het geheugen afgaat.

Je computer geeft aan dat er te weinig werkgeheugen beschikbaar is. Je kunt dit oplossen door meer geheugen te kopen en in de computer te 'prikken' (of je kunt het laten doen in een computerwinkel) of door programma's af te sluiten (probeer ook enkele extensies in Chrome als je die hebt).

De hoeveelheid (beschikbaar) werkgeheugen kan je zien in Windows Taakbeheer (Ctrl + Alt + Delete --> taakbeheer). In het prestatiestabblad zou je iets als 1GB (1024MB) of groter moeten zien bij 'geheugen'.
Vandaag de dag is 4GB gebruikelijk en meer dan genoeg voor normaal computergebruik.