Hoe rangschik je tijd en datum in Excel?

elke keer als ik datum, tijd en nog wat info probeer te rangschikken van oud naar nieuw, doet excel dit verkeerd. de datums staan in de juiste volgorde maar de uren staan verkeerd (deels omgekeerd en andere gewoon in verkeerde volgorde).

hoe zorg ik ervoor dat niet alleen de datums maar ook de uren de juiste volgorde hebben van oud naar nieuw?

Toegevoegd na 1 dag:
ik heb een afbeelding geplaatst van mijn probleem.
ik heb dit opnieuw gemaakt in een nieuwe bestand maar het heeft niet de juiste volgorde.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Software
9K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Kan je een voorbeeldje plaatsen? Ik werk al jaren met Excel, maar heb daar nog nooit problemen mee gehad.
Cryofiel
10 jaar geleden
Ik heb er ook nog nooit problemen mee gehad. Je moet wel alle tijden als tijden invoeren, dus niet als tekst. Als je bijvoorbeeld werkt van 8:30 tot 17:00 en je voert beide waarden als tekst in, zal Excel vinden dat 17:00 minder is dan 8:30. Als je dezelfde waarden als tijden invoert, zal Excel vinden dat 8:30 minder is dan 17:00.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
dat heb ik ook gedaan, maar ik kreeg voor dat ik deze probleem opmerkte een error in excel. iets over onvoldoende memory of info kan dit het probleem zijn? misschien komt dit probleem omdat ik mijn pc op sluimerstand zet met excel nog open.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ik denk dat je alleen op datum hebt gerangschikt, je moet eerst op datum rangschikken en dan op tijd. Dit kun je doen via "aangepast sorteren" door een extra niveau toe te voegen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Merci, voor hulp, het is eindelijk gelukt.
je had gelijk, ik had in plaats van deze manier gewoon alles geselecteerd en gesorteerd op datum.

Het beste antwoord

Eerst moet je alles invoeren, maar dat is logisch.
Dan selecteer je alleen de tijden, en je gaat naar het menu voor "Getal," midden bovenaan (Klembord - Lettertype - Uitlijning - Getal - Stijlen - Cellen - Bewerken). Daar ga je op het pijltje naast "Standaard" staan, en je selecteert "Tijd."
Je selecteert alle gegevens die je wilt ordenen, klik op je rechtermuisknop en klik op "sorteren." Nu kun je kiezen hoe je het wilt ordenen.

Veel succes!!!

P.s. Ik heb Microsoft Office Excel 2007, ik weet niet of het bij een andere versie ook zo werkt...