Hoe verwijder je bomen uit een foto m.b.v. Photoshop?

Voor een presentatie wil ik bomen uit een foto verwijderen zodat men een beeld krijgt van de omgeving zonder bomen en planten. Nou kan ik aardig met Photoshop uit de voeten maar dit lukt me niet...dus tips zijn welkom.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Software
1.8K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat betekent bomen vervangen door wat er achter staat.
Meerdere foto's van de omgeving (vanuit een ander hoek, twee stappen naar links en rechts) zou daar bij kunnen helpen. Anders wordt het wel behelpen (copy van wat er naast staat op de foto).
SimonV
10 jaar geleden
Zie ook
http://www.goeievraag.nl/vraag/computers-internet/software/softwarepakket-ongewenste-zaken-foto-verwijderen.91853
grasmaaier
10 jaar geleden
Je zou de 15 dagen trial versie van Fluid Mask kunnen proberen. Daarmee gaat het zeker lukken. Bronnen:
- http://www.vertustech.com/index.html

Antwoorden (1)

het verwijderen is mogelijk met behulp van het de toverstaf (tip varieer de tolerantie zodat je de bomen/planten zo nauwkeurig mogelijk kunt selecteren). verwijder de selectie zodat er lege vakken in de afbeelding komen te staan. Deze kun je opvullen met een externe afbeelding vanaf internet, of je kunt je eigen afbeelding gebruiken en met behulp van het pleister icoontje de lege vakken opvullen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Met dank aan Jortvd. Het resultaat is verbluffend goed en echt alleen gebruik ik voor het opvullen de stamp.