Wat is goede software om je muziekbestanden mee te organiseren?

Wij hebben veel muziek, maar weten niet goed hoe we dat in een goed geordende muziekbibliotheek moeten veranderen. De een zoekt namelijk graag op artiest, en de ander op titel, en beide soms op formaat.
Maar veel meer ook niet.
Onze database bestaat uit meertalige muziek, heel oud tot zeer modern, obscuur tot bekend, van gypsy en folk tot house en trance...

Iemand een idee over welke software we hiervoor kunnen gebruiken?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Software
6.9K

Het beste antwoord

iTunes is zeker een aanrader.
Snel, compact, overzichtelijk en bied m.i. alles wat een goede mediaspeler moet hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zijn veel goede programaatjes voor je kunt bijv mp3 jukebox gebruiken http://jukebox.6letters.nl/artikelen/bericht/4/ of Monicom - Muziekverzameling - CD-Menu
of mp3tag dit zijn allemaal gratis programaatjes en er zijn er nog wel veel meer waar ik nu ff niet zo snel opkom.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad is iTunes een heel goed programma om je muziek mee te organiseren. Je moet er in het begin even mee leren omgaan, maar als je het eenmaal onder de knie hebt, dan is het een perfect programma en je kan er ook gelijk je muziek mee beluisteren en album covers toevoegen, zodat je kan zien wie of wat het is.
En je kunt op alle mogelijk dingen zoeken en het is nog gratis ook;
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Na mijn mening is Winamp de beste in het uitsorteren, deze geeft zelfs mp3's weer zonder naam als deze wel in een map staan met de juiste naam.

Ook rest je de optie om een programma te downloaden waarmee je de tags kan aanpassen maar dat kan een flinke dag in beslag nemen wanneer je veel muziek hebt, het voordeel is dan wel dat wanneer alle bestandsnamen en tags goed zijn ingevuld dat iedere muziek bibliotheek hier goed mee overweg kan.

Momenteel ligt de site van sourceforge even plat maar daar kan je diverse gratis programma's vinden waarmee je je tags kan aanpassen en vaak automatisch de mp3's kunnen herkennen en hernoemen en artiest info kunnen ophalen van een internet database zodat je zelf alleen de juiste genres nog hoeft in te vullen.