hoe kan ik een word bestand verkleinen van 19mb naar 5mb?

plaatjes moeten in tact blijven. Het mag een pdf worden. Ik moet het inleveren in een systeem van school. dropbox en skydrive is geen oplossing.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Software
34.2K

Antwoorden (5)

Met WINZIP.
10 jaar geleden
Cryofiel
10 jaar geleden
Nee. De nieuwere versies van Word (met docx-extensie) slaan hun bestanden al gezipt op. Probeer maar: hernoem een Word-bestand van voorbeeld.docx naar voorbeeld.zip (of .zipx). Daarna kun je het bestand gewoon met winzip of een vergelijkbaar programma uitpakken.
Kies op het lint voor Hulpmiddelen voor afbeeldingen, en kies voor Afbeeldingen comprimeren. Sla daarna je bestand weer op. Het bestand is nu een stuk kleiner.
Plaatje bij antwoord
bamibal
10 jaar geleden
ItisILeClerc
10 jaar geleden
het gaat om een Word file
Ritsuka
10 jaar geleden
en dit is ook in Word, als je de afbeelding goed bekijkt.
Je kunt je bestand opslaan als pdf-file in Word.
Als dat in jouw Word-versie niet kan, kun je het bestand online omzetten van Word naar Pdf.
Ik heb zelf zo eens een Word-bestand vol plaatjes van 1 Gb verkleind naar 10 Mb (Ik kon het zelf niet geloven, maar de plaatjes waren nog intact).
SimonV
10 jaar geleden
Bij "Opslaan als..." in Word kun je, bij het opslaan als PDF, het bestand nog extra klein maken (zie afbeelding). Als je nog kleiner wilt kun je eventueel het gratis pdfcreator gebruiken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Waarschijnlijk zijn het je plaatjes die de document zo zwaar maken, bewerk de plaatjes in photoshop of een ander beeldbewerkingsprogramma tot de grootte dat ze moeten zijn in het document. Je zal merken dat dit het "gewicht" van je document aanzienlijk beperkt.