Is er een programma dat kan zien als er iets verandert op je pc beelscherm en dan een actie uitvoert?

Misschien een beetje vaag geformuleerd maar stel dat er een window te voorschijn komt dat dat programma zegmaar kan zien aan de pixels in een bepaald gebied dat die zijn verandert. (omdat dat window een andere kleur heeft) en dat dat programma dan een actie uitvoert, op enter drukken, ik noem maar wat.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (1)

Ja, de mogelijkheid is er zeker. Dat ken met een CaptureScreen, dat eigenlijk net zo wertt als PrtScr.
Dat programma moet dan bijvoorbeeld elke seconde een Capture doen en het beeld analyseren.
Maar ik weet niet of er een programma is die dat doet, en waarbij je zelf kunt opgeven welke actie er moet woren uitgevoerd. Ik denk dat je daarvoor een programmeur in de arm moet nemen.
Ik heb zelf zo'n programma geschreven die een beeldpuzzel (japanse puzzel) van het scherm plukt en analyseert.