Map verdwenen, hoe los ik dit op?

Ik had een verslag gemaakt en opgeslagen in een map die weer in een andere map zat. Toen ik het verslag net wilde openen, was hij er ineens niet meer. Het mapje waar het verslag in zat ook niet meer. De map waar die andere map in zat was er wel. Ook zie ik het verslag nog terug in mijn recente documenten op word. Als ik hem via word probeer te openen, geeft ie een foutmelding aan: "De mapnaam is ongeldig." Ik kan het mapje en verslag ook niet terug vinden in de prullenbak. Ik heb windows 8. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Software
4.8K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
proberen via het zoekbalkje te zoeken anders je computer teryug laten zetten dan moet je een tijd in voeren en dan staat alles er weer op wat er toen ook op stond en je bestanden gaan niet verloren!
misschien staat het mapje wel in de prullenbak?!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@ninaYOLO het mapje staat niet in de prullenbak, helaas. Hoe zet ik mijn computer terug in de tijd?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je een Mac hebt, kun je met je computer terug in de tijd. Moet je wel eerder al Time Machine geactiveerd hebben.
Om terug te gaan en je bestand te zoeken, ga je in de menubalk naar de klok met de linksdraaiende pijl eromheen. Kies uit dat menu "Enter Time Machine" (Nederlandse vertaling even niet bij de hand.)

Antwoorden (5)

Het document zal qua naam niet veranderd zijn. Je kan dus de documentnaam gebruiken bij het "zoeken" naar de bestanden. Weet even niet waar dat in windows 8 zit maar daar kun je eventueel nog op googlen.
Waarschijnlijk heb je de map per ongeluk naar een andere map gesleept zonder dat je er erg in had. Succes :)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ga naar windows verkenner en typ de titel van je verslag in. Als het goed is staat hij dan ergens tussen en kan je 'm openen. Als hij er dan niet tussen staat is hij waarschijnlijk weg.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb al gezocht en heb hem niet kunnen vinden. Maar als hij weg is, hoort ie dan niet in de prullenbak te staan?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hij komt alleen in de prullenbak als je 'm verwijdert. De computer gaat niet iets uit zichzelf in de prullenbak gooien. Het kan wel zo zijn dat het verslag in je tijdelijke bestanden is opgeslagen, doordat je het vanuit je mail hebt geopend. Die tijdelijke bestanden gaan gewoon weg, dus dan ben je het verslag ook kwijt.
Het kan ook zo zijn dat je shift-delete hebt ingedrukt: dan gaan bestanden weg zonder dat ze in de prullenbak komen. Of je hebt 'm toch niet goed opgeslagen. Ik ben bang dat je verslag weg is. Helaas.
Als je bang bent dat de naam veranderd is kun je ook zoeken op: documenten gewijzigd tussen datum X en datum Y
En dan zoeken in heel de computer, niet alleen in het vakje documenten of mappen
10 jaar geleden
Waarschijnlijk per ongeluk verwijderd?

Met een beetje geluk kan je nog aan de slag met recoverysoftware. Wel best uitvoeren vanop een andere pc, want als het bestand overschreven raakt is het definitief verloren!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Pak je backup erbij, zoek daar je bestand en zet het terug op de plek waar het hoort.