Mijn MP-3 speler in de auto speelt mijn cd niet af. Wat kan het probleem zijn?

Ik heb zelf een cd gebrand met MP-3 muziek bestanden. Ook bevinden zich op deze cd MPEG-4 bestanden: dat zijn de liedjes die ik op I-Tunes koop. Sommige MPEG-4 bestanden laten ook een slotje zien (beveiliging). Als ik de cd invoer in de cd/mediaplayer in de auto wordt er niets afgespeeld, maar krijg ik een leesfout. Kan de mediaplayer geen MPEG-4 bestanden aan? Moet ik die converteren naar MP-3? En hoe zit het met die beveiligde bestanden waar ik wel voor heb betaald op I-Tunes?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Een MP3 speler in de auto speelt soms niet alle gebrande CD's af. Het kan afhangen of het een CD-R of een CD+R is bijvoorbeeld.

Als het eerder wel is gelukt, zou ik een CD branden zonder MPeg-4 bestanden. De beveiligde bestanden van iTunes kan je sowieso niet omzetten naar het onbeveiligde MP3 formaat. Dat kan de leesproblemen veroorzaken.

Welke bestandsformaten de speler in de auto aankan, kan je vinden in de specificaties bij het apparaat. Dat kan nogal verschillen.

Heel vervelend natuurlijk dat je een liedje koopt en in feite gedwongen wordt op een "andere manier" hetzelfde liedje als MP3 te verkrijgen om die toch af te kunnen spelen op andere aparatuur dan iTunes. Apple is ook tot dit inzicht gekomen en tegenwoordig kan je ook onbeveiligde bestanden kopen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik wilde precies hetzelfde zeggen. Dit zouden volgens mij de oorzaken kunnen zijn. En waarschijnlijk zal het hier ook een van zijn. Succes!

Andere antwoorden (1)

Het mag geen dvd zijn waarop je gebrand hebt, het moet een cd zijn

Je mag niet overburnen.