Hoe kan ik programma's laten draaien op een computer en besturen op een andere?

Ik ben op zoek naar een manier om op mijn computer programma's te laten draaien, zodat mensen in mijn home network met een niet zo krachtige pc toch zware software kunnen draaien omdat dit op mijn computer draait.

Dit principe heb ik voorheen alleen nog gezien op grootschalige servers.
Kan dit ook eenvoudig met Windows server?

zo ja, graag een handleiding oid.

Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Software
2.5K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het gaat met name juist wel om de wat zwaardere programma's zoals photoshop

Het beste antwoord

Als het om niet te ingewikkelde handelingen gaat is Teamviewer een handig programma.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Daar heb je zelfs geen windows server voor nodig.

Gewoon een professional-versie van windows en gebruik maken van de functie extern bureaublad (die dan ook weer kan uitgevoerd worden vanop pc's met een home-versie en zelfs vanop pc's met een ander besturingssysteem dan windows). Deze functie wijst zichzelf. Wel is het zo dat er standaard maar 1 gebruiker tegelijk kan verbinden met deze pc en dat voor de lokale gebruiker de toegang tot de pc vergrendeld wordt. Maar eens goed zoeken op internet levert methodes op waardoor deze beperking is op te heffen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb het even nagezocht, dit is waarschijnlijk te ingewikkeld om thuis uit te voeren. In sommige gevallen moet zelfs de software die je wilt gebruiken al geschreven zijn voor dit soort netwerk communicatie, en dat is vaak niet het geval.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Onzin, heb dit zelf thuis vroeger vaak genoeg gedaan. Alleen de pc waar je verbinding mee maakt moet over voldoende rekenkracht beschikken om alle clients te kunnen bedienen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Waarschijnlijk niet op de manier dat je zelf ook nog gebruik maakt van de PC, terwijl anderen dat ook doen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Jawel, daarvoor verwijs ik naar mijn antwoord.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
je eigen antwoord ondersteunt mijn standpunt:
"Wel is het zo dat er standaard maar 1 gebruiker tegelijk kan verbinden met deze pc en dat voor de lokale gebruiker de toegang tot de pc vergrendeld wordt."
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zoals er staat 'standaard', dus dat is aan te passen...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je antwoord geeft anders geen informatie daarover.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je mijn antwoord goed had gelezen, had je gezien dat ik naar een zoektocht op internet verwees, maar goed: http://lmgtfy.com/?q=extern+bureaublad+meerdere+gebruikers
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat heeft de vraagsteller waarschijnlijk ook al geprobeerd, echter dat is hem niet gelukt, waarschijnlijk.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Waarschijnlijk niet, want het eerste zoekresultaat biedt al een oplossing.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Lastig dat je in je 'antwoord' dan niet die informatie vermeld, maar de vraagsteller weer zelf laat zoeken. Wellicht weet de vraagsteller niet goed welke zoektermen te gebruiken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Tja, als je iets wilt moet je er zelf ook iets voor doen. Het is bijvoorbeeld ook niet de bedoeling dat wij de instellingen voor de vraagsteller gaan goedzetten. En als er dan toch meer info gewenst is kan er steeds achter gevraagd worden.