Aan hoeveel ontvangers kan gelijkertijd ik een E-mail vanuit live mail sturen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Software
18.5K

Het beste antwoord

Hoeveel e-mails mag ik tegelijkertijd versturen?

Op het versturen van berichten is een limiet ingesteld om misbruik te voorkomen. Dit noemen we een "rate limit".

De rate limit is:
- 5 connecties per minuut en/of,
- 20 berichten per minuut en/of,
- 5 connecties gelijktijdig en/of,
- 1000 ontvangers per bericht.

Wanneer er geen berichten meer worden geaccepteerd door de rate limit wordt de volgende foutmelding gegeven: "Error: too many connections from …".

Voor de webmail geldt de rate:
- 50 ontvangers per bericht en/of,
- 50 berichten per dag.

Voorbeeld:
Via e-mailprogramma (bijv. Outlook) : Je wilt een mailtje sturen naar alle contacten en dit zijn er 1001. De mailserver zal dit bericht dan blokkeren. Je dient de mail op te splitsen in 2 e-mails van bijvoorbeeld 500 en 501 geadresseerden.

Via webmail: Je wilt een mailtje sturen naar al je contacten en dit zijn er 1001. Webmail zal dit bericht dan blokkeren. Aangezien je niet meer dan 50 ontvangers per bericht mag gebruiken, dien je dus 21 berichten te maken met elk 50 ontvangers (1001/50 = 20 + 1).

Veronderstel dat voor Live Mail ook wel ergens zo een beperking bestaat.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dit is een mijns inziens juist duidelijk en compleet antwoord!