Is het mogelijk een tweede (en derde) kolom in Word 2010 te gebruiken, zonder eerst de eerste kolom geheel gevuld te hebben?

Als je in Word twee kolommen aanmaakt, kan je pas in de tweede kolom iets invoeren als de eerste kolom vol is.
Als je dus een regel verwijderd uit de eerste kolom, dan verspringt ook de bovenste tekst uit de tweede kolom naar onderaan de eerste kolom.

Is hier iets op te verzinnen? Dat je dus met twee of meer onafhankelijke kolommen kunt werken.

Ik zie nu zo vaak mensen gigantisch stoeien met tabs, series spaties en inspringingen... dat ik graag een alternatief zoek.

(Natuurlijk kan je een ander tekstverwerkingspakket gebruiken. Maar da's niet een oplossing die ik zoek.)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Software
3.9K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kunt het misschien ook oplossen door een tabel t gebruiken ipv kolommen?

Antwoorden (2)

Klik in het Lint op Pagina-indeling. In het tweede "blok" (genaamd: Pagina-instelling) kun je het aantal kolommen instellen. In datzelfde "blok" zie je rechtsboven "Eindemarkeringen" staan. Klik daarop, en klik vervolgens op "Kolom".

Plaatje bij antwoord
Cryofiel
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Sorry, verkeerde knop gedrukt!
Cryofiel
10 jaar geleden
Geeft niet, ik hoop dat ik de vraagsteller (en eventuele meelezers) heb geholpen, dat is waar het hier om gaat. Bedankt voor je eerlijkheid! Tip voor als dit nog eens gebeurt: als je verkeerd hebt geklikt, heb je een bepaalde tijd (20 seconden of zo) om alsnog op het juiste duimpje te klikken. Je ziet het resultaat pas nadat je de pagina ververst, maar op die manier kun je zulke foutjes snel ongedaan maken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat helpt wel; dank!
Je hoeft nu niet het 1e kolom tot onderaan vol te hebben voordat je in de 2e en 3e kolom kunt typen. Soms echter trekt ie de tekst toch weer terug naar een kolom met een lager nummer (van 3 naar 2). Als ik dan _opnieuw_ de eindemarkering in kolom 2 zet, lijkt dat weer goed. En ik kan niet vinden hoe je halverwege de pagina de kolommen helemaal eindigt... :(
Cryofiel
10 jaar geleden
Ga in de derde kolom staan, klik op de "Eindemarkeringen" die ik in mijn antwoord noemde, en voeg een Doorlopend Sectie-Einde in. Ga in de nieuwe sectie staan en verander daar het aantal kolommen naar 1.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dank zeer!
Je kunt in Word een tabel maken, waarvan je de randen onzichtbaar maakt. Je hebt dan zoveel kolommen als je wilt, die je onafhankelijk van elkaar kunt vullen.
bamibal