Hoe kun je software activeren waarvoor je nog steeds een licentie hebt maar wenst van computer te veranderen?

Het gaat om het programma maple. Ik heb onlangs een nieuwe pc aangeschaft en wil de licentie gebruiken die al reeds geactiveerd is op mijn vorige pc.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Dat is afhankelijk van het type licentie, een OEM licentie is namelijk hardware gebonden. En die mag dus niet verhuisd worden naar je nieuwe pc. Maar dit zal vermoedelijk een retail licentie zijn.

De producent / Leverancier van deze licentie kan je hierbij telefonisch ondersteunen. Dit is dan vaak maximaal 10 minuten werk.

Meestal wanneer het om een retail licentie gaat, zou je de software gewoon met de originele gegevens opnieuw kunnen installeren. En automatisch via internet kunnen laten activeren. Nogmaals als dit niet werkt zul je contact op moeten nemen met de leverancier.