Hoe kan ik in Mozilla Thunderbird al mijn mails (incl. de mappen waarin ze zitten) overzetten naar mijn nieuwe PC?

Ik heb een nieuwe PC gekocht en wil daar net zoals op mijn ouwe PC "Mozilla Thunderbird" gebruiken als mail programma. Nu heb ik op de oude PC al mijn mails van de laatste 10 jaar staan en dan weer onderverdeeld in diverse mappen. Ik wil graag al deze mails (incl. de mappen) ook op mijn nieuwe PC hebben.
Ik heb alleen een heel groot probleem, ik zou echt niet weten of dit kan, en als het kan, hoe ik dat dan moet doen.
Kan iemand mij hierbij helpen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Software
2.1K

Het beste antwoord

Daar is een programma mozbackup voor van de makers van Firefox en Thunderbird. Zie link. Kies Thunderbird en je slaat daarmee alle mails inclusief logingegevens op (filetype .pcv). Dit programma gebruik ik regelmatig em een backup van mijn mail te maken.
Die file kopieer je naar je nieuwe pc en daar installeer je Thunderbird, verder niet inrichten met accounts etc. Dan herstel je met MozBackup de oude mail; dan zijn elle mails inclusief logingegevens weer terug.

Als het mislukt om de back-up in te lezen:
1) Maak een lege back-up van je nieuwe Thunderbird.
2) De gemaakte pcv files zijn een soort zip files. Maak de gemaakte pcv file leeg en zet de gegevens van de pcv van je oude pc ervoor in de plaats.
3) Herstel Thunderbird met de aangepast pcv file.

Toegevoegd na 2 minuten:
Ook natuurlijk Mozbackup op je nieuwe pc installeren. En de pcv file kun je op Cd/DVC branden als back-up.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ga ik van het weekend proberen. Klinkt hoopvol en moet denk ik wel gaan lukken. Alvast bedankt.... +1
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Prachtig programma, werkt helemaal super simpel. Heb alles weer zoals het voorheen was. De 10 punten zijn voor jou.